Társoldalunk:

Milyen recesszió? Nőnek az F1 jegybevételei

2016.07.25. 18:00

Először készült tanulmány az F1 globális jegybevételeiről. A pályák panaszai ellenére a közönség hű maradt a sporthoz, és a versenyek rendezői összesen többet keresnek a belépők értékesítésével.

A 2015-ös szezon során globálisan 644,7 millió dollárra emelkedett az F1-es futamok jegybevétele, számol be a Formula Money által készített, példa nélkül álló tanulmány. Ez 6%-os növekedés a 2014-es 606,4 millió dollárhoz képest. Mindkét szezon során 19 futamot rendeztek, de tavaly a küszködő Német Nagydíj helyett a jóval népszerűbb mexikói pályára látogatott el a mezőny.

A tanulmány az elmúlt egy évtized értékesítési adatait rendszerezte. A szabadon hozzáférhető összefoglaló szerint a Brit Nagydíj volt a legnépszerűbb, összesen 1,12 millió belépést regisztráltak a 10 év során. Nincs sokkal lemaradva az Ausztrál Nagydíj sem, Melbourne 1,06 millió belépést tud felmutatni.

Mexikóban páratlan a hangulatForrás: Getty Images/Red Bull Content Pool/Lars Baron

A szerzők megállapítása szerint 2006 és 2015 között világszerte átlagosan évi 4,2%-kal nőtt az eladott jegyek darabszáma, ebben nyilván jelentős ingadozások is vannak a gazdasági válság és bizonyos új bizonyos helyszínek miatt. A mélypont 2009-ben volt, ekkor mindössze 2,7 millió szurkoló volt kíváncsi a versenyekre a pályákon, ami a 17 futam esetében 158 ezer főnek felel meg futamonként.

Tavaly 3,5 millió néző váltott jegyeket a 19 futamra, ez átlagosan 184 ezer fő. Nagy lökést okozott a Mexikó Nagydíj, amelyre 335 ezer jegyet adtak el, ennek is köszönhetően 8,5%-kal nőttek az értékesítések az előző évhez képest. A jegybevétel alakulása azért nagyon fontos, mert a folyamatosan emelkedő jogdíjak ellenében ez a pályák közvetlen bevételi forrása, de önmagában nem elegendő a versenyek finanszírozásához, mindenekelőtt a jogdíjak kifizetéséhez.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!