Társoldalunk:

Vettel Buttont és Ricciardót okolja a rossz rajthelyéért

2016.07.23. 20:35

Szerinte még a sárga zászlók mellett is javíthatott volna 1 másodpercet, és megelőzte volna a Red Bullokat, ha nem állják el az útját az utolsó körében. Räikkönen a rossz időzítést hibáztatja azért, hogy már a Q2-ben kiesett az időmérőről.

Sebastian Vettel tavaly a 3. rajtkockából is nyerni tudott a Hungaroringen, de a Ferrarinak az idén nehezebb dolga lesz, mert ő csak az 5., Kimi Räikkönen pedig a 14. helyet szerezte meg a Magyar Nagydíjra. Vettel az Origo GPhírek-nek azt mondta, a hétvége folyamán az időmérőn érezte először igazán jónak az autóját, és sokkal előrébb is végezhetett volna vele.

„Sokat változtattunk, ezért sikerült is javítanunk rajta, de amikor életre kelt, a középső szektorban sárga zászló volt, aztán pedig forgalomba kerültem" – magyarázta. „Két versenyzőt is utolértem, mindketten hamarabb lehúzódhattak volna. Mire odaértem a harmadik szektorhoz, már olyan sok időt vesztettem, hogy nem volt értelme rendes tempóban megtámadnom az utolsó kanyart."

Vettel úgy érezte, a Ferrari befért volna a Red Bullok eléForrás: AFP/Andrej Isakovic

Vettel hozzátette, hogy a pályaviszonyok rohamos javulásának köszönhetően még a Fernando Alonso kicsúszása miatt lengetett dupla sárga zászlók mellett is javíthatott volna egy teljes másodpercet, mert a Q3-ban megtett első köre az egyik legrosszabb volt a hétvégén, Jenson Button és Daniel Ricciardo azonban feltartotta.

Az utolsó köröm nagyon jónak ígérkezett, az 5. helyről jelentősen előreléptem volna, de ez végül nem jött össze a körülmények miatt"  

– jelentette ki.

A Ferrari Silverstone-ban egyértelműen lassabb volt a Red Bullnál, s bár Vettel azt állítja, azóta megértették és megoldották az ottani gondjaikat, azt elismeri, hogy a győzelemért normális körülmények között bajosan harcolhatnak majd.

„Nehéz lesz megszorongatni a Mercedest, de miért ne?" – vetette fel. „Azt hiszem, holnapra hőséget jósolnak, a kérdés, hogy mennyire lesz szabad előttünk a pálya. A versenyen gyorsabbak lehetünk a Red Bulloknál, mögülük rajtolva azonban 1-2-3 tizedmásodperces különbség mellett bajosan tudunk majd eléjük kerülni. Itt jóval nagyobb előny kell az előzéshez."

Räikkönen a rossz időzítés miatt már a Q2-ben kiesett az időmérőről: amikor befejezte az utolsó körét, még az első helyen állt, de a pálya gyorsan felszáradt, így a többiek, akiknek még maradt idejük megtenni egy plusz kört, megelőzték. A finn versenyző azt mondta, egyébként elégedett volt a Ferrari tempójával.

Az nem foglalkoztatja, hogy a futamon esni fog-e az eső.

„Hát, ez úgysem rajtunk múlik, és az autónk a vizes pályán is elég jól ment, úgyhogy nem érdekel, bármilyen idő is lesz" – felelte az Origo GPhírek kérdésére. „Biztosan nem lesz könnyű dolgunk, ügyelnünk kell rá, hogy az első pár kanyarban ne keveredjünk bele semmibe, mert azok itt elég problémásak szoktak lenni. Még nem láttam a tervet, de biztos lesz A, B, C, és még ki tudja, milyen forgatókönyvünk."

Räikkönen szerint a Hungaroringen nem lehetetlen előzni, de inkább a váratlan fordulatokban bízik. „Minden azon fog múlni, hogy mi történik a verseny első felében" – mondta. „Ma is láttuk, hogy akár több Safety Car vagy megszakítás is lehet, ilyenkor jól kell majd reagálnunk, hátha profitálhatunk belőlük. Az autónk egyébként gyors és vezethető."