Vágólapra másolva!
A Sauber menedzsmentje bejelentette, hogy egy befektetési vállalatnak adták el a csapat teljes egészét, ezzel Peter Sauber teljesen visszavonul a Forma-1-től.

Fény derült a Sauber csapat új tulajdonosának kilétére: a sereghajtó istállót is működtető holdingot a svájci Longbow Finance vásárolta meg. Az új gazda Monisha Kaltenborn 1/3-os és Peter Sauber 2/3-os részesedését is átvette, Kaltenborn továbbra is az igazgatótanács tagja és csapatfőnök marad, Sauber viszont átadja a helyét a tulajdonos képviselőjének, Pascal Piccinek.

„Monisha Kaltenborn és én (kedden) aláírtuk a megállapodást, ami biztosítja a Forma-1-es csapat, és a Sauber csoport jövőjét” – nyilatkozta az alapító. „Nagyon örülök, mert helyesnek bizonyult a hat évvel ezelőtti bátor befektetésem, amikor visszavásároltam a csapatot azzal a céllal, hogy biztosítsam a hinwili központot, és a Forma-1-ben megszerzett helyünket.”

Peter Sauber végleg távozik az F1-ből Forrás: Sauber

Peter Sauber az egyik utolsó tagja annak a generációnak, amelynél még jellemző volt, hogy a csapatot maga az alapító vezeti, aki régebben még többségi tulajdonos is volt. Sauber 1970-ben építette első versenyautóját, amellyel hegyiversenyeken indult, de később már lemondott a vezetésről. 1973-ban sportautót készített, ’77-ben pedig a Le Mans-i 24 órás versenyen is indultak, az élről estek ki.

1980-ban a BMW megbízásából versenyautót faragtak a legendás M1-esből, majd 1985-től a Mercedes-Benz gyári sportautó csapatát működtette, versenyzője volt egyebek mellett Michael Schumacher, Heinz-Harald Frentzen és Karl Wendlinger is. A stuttgartiak támogatásával 1993-ban belépett a Forma-1-be, de a Mercedes a McLaren kedvéért cserben hagyta őket.

Peter Sauber, Michael Schumacher, Karl Wendlinger és Heinz-Harald Frentzen Forrás: Sauber

A Sauber a Red Bull és a Petronas segítségével stabil versenyistálló lett, 2001-ben Kimi Räikkönen, 2002-ben Felipe Massa is náluk mutatkozott be, versenyzett náluk Johnny Herbert és Jean Alesi, valamint menedéket adtak Giancarlo Fisichellának és Jacques Villeneuve-nek is. 2005-ben úgy tűnt, élcsapattá válhatnak, amikor a BMW úgy döntött, szakít a Williamsszel, és megvette a Saubert.

A bajor autógyártó élvonalbeli szintre fejlesztette a hinwili infrastruktúrát, 2008-ban Robert Kubica révén futamot nyertek, de a 2009-es szezon végén elhagyták az F1-et, és majdnem csődbe vitték a Saubert. Az alapító ekkor visszavásárolta a csapatot, és Monisha Kaltenbornt nevezte ki vezetőnek, azóta egyre nehezebb anyagi helyzetbe kerültek, és egyre több volt a botrány is.

Megmenekültek Forrás: AFP/Andrej Isakovic

„Meggyőződésünk, hogy a Longbow Finance S.A. tökéletes partner ahhoz, hogy a csapat ismét versenyképes és sikeres legyen a Forma-1-ben” – nyilatkozta Kaltenborn. „Az új szervezeti felépítésünk lehetővé teszi, hogy végre kiterjesszük az üzleti tevékenységeinket és értékesítsük a tudásbázisunkat. E megoldás az alkalmazottaink, partnereink, a lojális beszállítóink, a hinwili központ és a svájci autósport érdekeit szolgálják.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!