Társoldalunk:

Pérez balesete után megint támadják a rádiótilalmat

2016.07.04. 13:56

A Force Indiának az FIA megtiltotta, hogy figyelmeztessék Sergio Pérezt autójának fékhibájára. Baleset lett a vége, ahogy a Mercedesek ütközésében is szerepet játszott Nico Rosberg autójának elromlása. Toto Wolff szerint már Bernie Ecclestone is változást akar.

Az Osztrák Nagydíj előtt megint napirendre került a rádiós kommunikáció korlátozásának témája. Az ügy a bakui futam után lángolt fel igazán, mivel Kimi Räikkönen és a Mercedes két versenyzője is küszködött az autóik beállításaival, de csapataik nem segíthettek nekik a szigorított szabályok miatt.

Az Origo GP Hírek csütörtökön több versenyzőt is megkérdezett a rádiós tiltással kapcsolatban, véleményükről itt írtunk bővebben.

Spielbergben ezúttal a fékek meghibásodása okozott fejtörést, olyannyira, hogy Nico Hülkenberg kénytelen volt feladni a futamot, Sergio Pérez viszont az utolsó körben kicsúszott hasonló probléma miatt, és a Mercedes versenyzője, Nico Rosberg is brake-by-wire hibával küszködött, mielőtt összeütközött Lewis Hamiltonnal.

Pérez pontszerző helyen haladt, amikor az utolsó körben kiesettForrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

„Át kell néznünk a rádiós kommunikáció ügyét, mert nem szólhattunk a versenyzőknek, hogy a fékjeik kritikus állapotban voltak” – nyilatkozta Bob Fernley, a Force India csapatfőnök-helyettese az Autosportnak. „Ez kissé aggasztó. Furcsa, hogy bukókeretet akarunk építeni az autókra, de nem mondhatjuk el a versenyzőknek, hogy a fékjeik hamarosan elszállnak” – tette hozzá.

Fernley szerint állásfoglalást kértek az FIA-tól, hogy üzenhetnek-e a versenyzőiknek, de nemleges választ kaptak.

„Arról tájékoztatott minket a versenyigazgatás, hogy ne informáljuk a versenyzőket. Erről beszélnünk kell, mert most kissé túl messzire mentek. A versenyzők biztonságát ellenőrzés alá kell vonni. Ez Checo (Pérez) szempontjából végül is lehet, hogy nem okozott volna eltérést, de akkor is azt mutatja, hogy ezzel foglalkoznunk kell.”

Az előírás szerint a csapat „az autót érintő kritikus problémát jelezheti” a versenyzőnek, de „az ilyen üzenetek „csak akkor használhatók, ha egy alkatrész vagy rendszer meghibásodása a küszöbön áll és potenciálisan visszafordíthatatlan.”

A versenyzőkkel csak addig lehet részletes információkat közölni, amíg a bokszban vannakForrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

Az Autosport úgy értesült, hogy az FIA nem szándékozik módosítani az álláspontján, mert attól tartanak, hogy ezzel teret engednének burkolt üzeneteknek, amelyek igazi célja nem a balesetek megelőzése lenne. Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója elismeri, hogy a szövetségnek nincs könnyű dolga a szabály betartatása terén.

„Hol húzódik meg a határ?” – tette fel a kérdést. „A csapatok könnyedén visszaélhetnének ezzel, és a biztonság címén próbálhatnának kommunikálni a versenyzőkkel. Az én véleményem, hogy a korlátozásokkal talán kicsit túllőttünk a célon. Valójában Bernie (Ecclestone) javaslata, hogy lazítsunk ezen, nem az enyém. A versenyzők instruálása terén talán nem, de ez az egyetlen.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!