Vágólapra másolva!
Szerinte Vettelék jobban járhatnak azzal, hogy a szuperlágy gumikon rajtolnak. Rosberg komoly hátrányból indul az Osztrák Nagydíjon, de bízik az autójában.

Lewis Hamilton egy kaotikus, változó körülmények között zajló időmérő edzésen szerezte meg a pole pozíciót az Osztrák Nagydíjra, és a rajtsorrend alapján a futamnak is ő a toronymagas esélyese: legnagyobb riválisai, Nico Rosberg és Sebastian Vettel 5 rajthelyes büntetés kaptak váltócsere miatt, ezért Hamilton mellől Nico Hülkenberg, mögüle pedig Jenson Button indulhat.

Hamilton mégsem várja teljesen magabiztosan a vasárnapi futamot, a Mercedes ugyanis eltérő stratégiával kénytelen versenyezni, mint a szabadedzéseken remek tempót diktáló Ferrarik és a Red Bullok. Az utóbbi két istálló pilótái a Q2-ben a szuperlágy gumikon futották meg a leggyorsabb körüket, ezért a versenyen is ezekkel rajtolnak,

a Mercedesek viszont a gyorsabb, de kevésbé tartós ultralágyakon fognak indulni.

Az etap végén Hamiltonék is megkapták a szuperlágy gumikat, de addigra eleredt az eső, ezért nem tudtak gyors kört futni velük.

„Csak azt tettem, amit a csapat mondott nekem" – válaszolta Hamilton, amikor arról kérdezték, hogy a csapat az ő véleményét is kikérte-e a taktikáról. „A stratégiáért felelős mérnökeink úgy gondolták, az ultralágy gumival járunk jobban. Később viszont látták, hogy a Ferrari a szuperlágyakon van kint, ezért mi is meg szerettük volna próbálni, de már késő volt."

Hamilton szerint a hátrébbról induló Ferrarik veszélyesek lehetnek Forrás: AFP/Joe Klamar

Hamilton tart tőle, hogy a Ferrari a gumiválasztása miatt hátrébbról indulva is előnybe kerülhet a versenyen,

az ultralágy abroncsok ugyanis hamar elhasználódtak a szabadedzéseken.

„A keményebb gumi nyilván tartósabb is, ezért nem tűnik rossznak a választásuk" – mondta a Ferrariról. „Szerintem az ultralágy gumi a versenyen nem működik majd túl jól, nehéz lesz sok kört kihoznunk belőle. Érdekes verseny lesz."

„Remélem, a rajtnál előnyt jelent majd, hogy a lágyabb gumikon indulok. A szabadedzésen viszont csak 4, Nico szerint 5 körig bírták az abroncsok. Mindenképpen nehéz helyzetben leszünk, de megpróbáljuk a legtöbbet kihozni belőle."

Hamilton ettől függetlenül elégedett volt az időmérőn nyújtott teljesítményével, hiszen több mint 5 tizedet vert Rosbergre a száradó pályán. „Nagyon jól szórakoztam. A pálya hihetetlenül gyorsan száradt fel, ezért folyamatosan gyorsultunk. Mi mindent jól csináltunk, az időzítésünkkel sem volt gond, és a kört is jól összeraktam."

Rosberg hálás a csapatnak

Rosberg az időmérő után elismerte, hogy Hamilton „egyszerűen túl gyors volt" Spielbergben, a büntetése miatt ráadásul csak a 7. helyről indulhat. Az időmérő elején azonban annak is örült, hogy egyáltalán kihajthat a pályára a délelőtti balesete után. „A csapat elképesztő munkát végzett, még Lewis szerelői is átjöttek, hogy segítsenek felkészíteni az autómat az időmérőre" – árulta el. „Nagyszerűen dolgoztak, jónak éreztem az autómat az időmérőn. Lewis nagyon jó kört futott, gratulálok neki."

A bajnokságot 24 ponttal vezető német elismerte, hogy „komoly hátránnyal" vág neki a versenynek, „de igyekszem kihozni a legtöbbet ebből a nehéz helyzetből. Bízom az autómban, ezen a hétvégén is nagyon jól működik." Abban egyetért Hamiltonnal, hogy a riválosok előnyösebb taktikával vághatnak neki a versenynek, de

bízik a vasárnapra ígért hűvösebb időben.

„A gumik megnehezítik majd a dolgunkat, de nem tudhatjuk biztosan, mennyire, mert holnap elvileg sokkal hűvösebb lesz. Talán így tovább bírják majd az ultralágyak, de nem lehetünk benne biztosak."