Vágólapra másolva!
A többi versenyző szerint nem veszélyesek a durva rázókövek, Ricciardónak kifejezetten tetszik, hogy a hibázó pilótáknak bűnhődniük kell. Button úgy véli, mindenki tanult Verstappen hibáiból. 

Max Verstappen autóján az Osztrák Nagydíj pénteki első szabadedzésén két első szárny és a felfüggesztés is tönkrement, miután többször is ráhajtott a pálya mentén elhelyezett új, „Abu-Dzabi típusú" rázókövekre. A fiatal holland a csapatrádión „hihetetlennek" nevezte a „túl magas" kerékvetőket, amelyek szerinte feleslegesen teszik veszélyesebbé a körözést.

A pilóták többsége azonban nem osztja Verstappen véleményét,

egyeseknek még tetszik is, hogy az új kerékvetők megnehezítik a dolgukat. „Nem szeretnék Max ellen beszélni, de nekem tetszik, hogy egy hiba után nem folytathatjuk úgy a körözést, mintha semmi nem történt volna" – mondta a Red Bull másik versenyzője, Daniel Ricciardo. „Szerintem nem veszélyesek, sőt jónak tartom őket.

Sebastian Vettel szerint a pénteki incidensek könnyen elkerülhetőek, ha a pilóták távol tartják magukat a durva rázókövektől, ha pedig valaki áthajt rajtuk, el kell fogadnia a következményeket. „Én nem hajtottam rájuk, ezért nincs tapasztalatom arról, hogy mennyire kemények" – jelentette ki, majd a Red Bullnak is odaszúrt egyet. „Panaszkodás helyett inkább erősebb első szárnyakat kellene építeniük."

Így ért véget Verstappen edzése Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

Az új kerékvetők Jenson Button szerint is jól működnek, és nem hiszi, hogy a hétvége hátralévő részében újabb problémákat okoznának. „Most már Max is tudja, mit kell elkerülnie, a vele történt incidensekből pedig mi is láthattuk, milyen agresszívak a rázókövek. Igyekszünk nem ráhajtani" – nyilatkozta a McLaren pilótája, akivel Lewis Hamilton is egyetértett, pedig neki is meggyűlt a baja az új pályaelemekkel. „Én átmentem néhányon, a 8-as kanyarban például kicsúsztam, és meg is sérült az autóm. De nem hiszem, hogy különösebb problémát okoznának."

A 8-as kanyar tényleg határeset

Nico Hülkenberg szerint csak a versenyzőkön múlik, hogy megsérül-e az autójuk a rázókövek miatt. „Kicsit megfontoltabban kell vezetnünk – (Verstappen) átlépett egy határt,

– magyarázta. „A 8-as kanyarban lévő rázókövek viszont tényleg neccesek, ezekről elbeszélgetünk majd. Meglátjuk, mit tehetünk."

Romain Grosjean részben egyetértett Verstappennel, a 8-as kanyarban szerinte is a kelleténél nagyobb veszélyt jelentenek a „hurkák". „Az 5-ös és 6-os kanyarban elhelyezett rázóköveket nem ellenzem, de a 8-asban tényleg elég trükkösek" – mondta. „Eléggé megviseli a hátunkat, amikor a padlólemez nekiütközik a kerékvetőnek. Az 1-es kanyarban is elég nagy ütést kap a hátunk, ha túl szélesen fordulunk. Ezzel a módszerrel talán el lehet érni, hogy a pálya határain belül maradjunk, de a biztonság szempontjából nem ideális."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!