Vágólapra másolva!
Még 2014-ben sem volt akkora előnyük, mint az Európa Nagydíjon. Az egyenesben és a lassú kanyarokban is sok időt nyertek a Ferrarival szemben.

Letaglózta a riválisokat a Mercedes csapat a bakui Európa Nagydíjon, amelyet Nico Rosberg simán megnyert, és Lewis Hamilton is csak azért nem állhatott dobogóra, mert az időmérőn összetörte az autóját, a futamon pedig rossz motorüzemmódban maradt az autója. A nyers tempó tekintetében viszont nem volt kérdés, hogy az Ezüstnyilak megközelíthetetlenek Azerbajdzsánban.

„Már pénteken jól odatettük az autót” – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója. „Vannak helyek, ahol azonnal megtaláljuk a jó teljesítmény kulcsát. A pálya összetett, de a nagy sebességű részek miatt az erőforrás meghatározó szerepet játszik, beleértve az energia visszanyerését, visszatáplálását, a motor vezethetőségét és az aerodinamikai hatékonyságot.”

Messze a mezőny előtt jártak Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Wolff kijelentette, nem a lehető legnagyobb leszorítóerőre koncentráltak, mert az még a szűk, kanyargós szakaszokon sem kellett, sokkal inkább arra összpontosítottak, hogy a megfelelő kompromisszumot érjék el, és ez megtérült számukra.

Bár a bakui aszfaltcsík a második leghosszabb a versenynaptárban, így is letaglózó eredmény, hogy az időmérőn Nico Rosberg a Q3-ban 0,757 másodperccel gyorsabb volt az azonos motorral szerelt Force Indiát vezető Sergio Péreznél, ráadásul a Q2-ben még ennél is jobb időt ment. A Mercedes a Ferrarit is állva hagyta, bár a futamot végül Sebastian Vettel a 2. helyen fejezte be.

A fölény magát a későbbi győztest is meglepte: „Sajnos mi sem értjük okát, de rá kellene jönnünk, mert ezen a hétvégén hihetetlenül gyors volt az autónk” – ismerte el Rosberg, honfitársa viszont adott neki tippeket.

– mondta Vettel az Ezüstnyílról. „Talán túl meredek szárnyállásokat használtunk, bár viszonylag sok időt vesztettünk a lassú kanyarokban is. Kiokoskodtak valamit a gumik kezelése terén, ezért jobbak voltak ott. Ha van ott valami rafinált megoldás, arra nekünk is rá kell jönnünk, nem maradhatunk le.”

Az Autosport számításai szerint a Mercedes átlagos előnye a legközelebbi ellenfelével szemben tavalyelőtt 0,611, tavaly 0,583 másodperc volt az időmérőkön, az idén pedig 0,503, vagyis nem csökkent jelentősen.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!