Vágólapra másolva!
A Mercedes szerint körönként csak 2 tizedet vesztett a helytelen motorbeállítások miatt az Európa Nagydíjon, és csak azért volt jóval lassabb, mert a kapcsolókkal kellett babrálnia.

Az időmérő edzésen elkövetett hibája után Lewis Hamilton csak a 10. helyről kezdhette meg a bakui Európa Nagydíjat, és a várakozásokkal ellentétben nem jutott előrébb az 5. helynél az 51 kör során. Ennek az egyik oka az volt, hogy Hamilton autója már a rajttól kezdve rossz üzemmódban volt, de a mérnöke az idén bevezetett rádiótilalom miatt nem segíthetett neki eleget ahhoz, hogy meg tudja oldani a problémát. Hamilton a futam után azt mondta, nem érti, mi haszna ennek a szabálynak.

– nyilatkozta. „A kör nagy része során a kijelzőmet bámultam, az egyenesben is csak a kormányra szegeztem a tekintetemet. Mindössze annyit mondhattak nekem, hogy az egyik kapcsoló rossz állásban van, én pedig azon tűnődtem, hogy akkor most én vagyok idióta? Valamit rosszul csináltam? Végül is kiderült, hogy nem. Többször is átnéztem a különböző kapcsolóállásokat, és semmi sem tűnt rendellenesnek” – magyarázta Hamilton.

A futamon már nem vette hasznát a fülesének Forrás: DPPI media/Vincent Curutchet

A Mercedes versenyzője szerint a mérnöke azt mondta neki, hogy „a probléma magától meg fog oldódni, és 8 körrel a vége előtt így is történt”, de Hamilton így is értetlenül áll a helyzet előtt, mert nem tudja, hogy ő tett-e valamit, amivel miatt a motorja ne működjön a lehető legjobban.

A verseny alatt felzárkózott a későbbi 3. helyezett Sergio Pérez mögé, később mégis lemaradt tőle, de Toto Wolff úgy vélte, ez nem az autó számlájára írható.

„Nem tudjuk pontosan, hogy mennyit számított, meg kell vizsgálnunk” – mondta a hibás motorbeállításról Wolff. „Az adataink szerint csak 0,2 másodpercet körönként, de biztos, hogy az autóban ülve sokkal többnek érződött, mert a 2-es és a 3-as kanyar között a motor leszabályozott, pedig egyébként ott lehet számítani a legnagyobb löketre” – tette hozzá a Mercedes igazgatója, aki úgy véli, Hamilton több időt vesztett azzal, hogy a kormányán tekergette a kapcsolókat.

Rosberg közben rendíthetetlenül haladt az élen, és nyert Forrás: AFP/Kirill Kudryavtsev

„Fontos megérteni, hogy ha az ember kiesik a ritmusból egy utcai pályán, és minden rosszra fordul, majd egy technikai nehézség is felmerül, nagyon nehézzé válik a helyzete.”

Közben a futamot látszólag simán megnyerő Nico Rosberg is hasonló problémával küzdött, de ő könnyebben rá tudott jönni a megoldásra. „A motor vesztett az erejéből, ránéztem a kormányra, és kisakkoztam, hogy mi okozhatja, átkapcsoltam egy másik módba, és utána minden rendben működött” – emlékezett vissza.

„Azt mondták nekem, hogy azzal az üzemmóddal van gond, amiben éppen vagyok, de vajon mit jelent ez? Rengeteg beállítás van. Átgondoltam, és a benyomásaim alapján rájöttem, mit kell csinálni a kapcsolóval.”

A Mercedesnél azzal magyarázták a problémát, hogy a zűrzavaros pénteki edzésnap miatt rosszul konfigurálták a motorprogramokat.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!