Társoldalunk:

Majdnem megdőlt az F1-es sebességrekord

2016.06.18. 19:12

Bottas kevesebb, mint 4 km/ó-val maradt el a 370-es csúcstól az Európa Nagydíj időmérőjén. Massa örül a 6. rajthelynek, Bottas viszont úgy érzi, több volt az autójában.

Az Európa Nagydíj időmérőjén Valtteri Bottas 366,1 km/ó-s tempóval repesztett a célegyenes végén, ezzel kevesebb, mint 4 km/ó-n belülre került a hivatalos sebességrekordhoz, amit Antonio Pizzonia állított fel szintén egy Williamsszel, még 2004-ben Monzában. Pizzonia csúcsa 369,9, bár nagydíjon kívül ennél nagyobb tempót is mértek már F1-es autóval.

A bakui célegyenesben több mint 20 másodpercen át száguldanak a pilóták padlógázon, és szélárnyékban látványosan lehet még tovább növelni a csúcssebességet. Az FIA honlapján közzétett végsebességeket korábban, a 20-as számú törés után 210 méterrel mérik, itt "csupán" 333,2 km/ó-t jegyeztek fel Bottasnál a Q3 végén - és nem is őt hozták ki az 1. helyre.

Bottas 366-tal repesztettForrás: Williams

A napi végsebesség-király cím 8. rajthelyet ért Bottasnak, akinek a délelőtti edzést teljes egészében ki kellett hagynia, amiért megrongálta az autóját egy kábelalagút meglazult fedele. "Balszerencsénk volt. A harmadik edzés kihagyása egyértelműen megnehezítette az időmérőt. Nehéz megmondani, ez mennyire befolyásolta a dolgokat, de a tempónk nem volt annyira rossz" - nyilatkozta. "A Q1-ben és a Q2-ben sem raktam össze tökéletes kört, szóval az, hogy így is továbbjutottam, mutatja a tempónkat."

A forgalom mindkét Q3-as körömben bezavart, szerintem körülbelül fél másodperc maradt az autóban."

A Williams teljesítményért felelős mérnöke, Rob Smedley szerint Bottas akár Daniel Ricciardót is megelőzhette volna, ami a 2. rajthelyet jelentené neki.

A pénteken még küszködő Felipe Massa a 6. helyről vághat neki az Európa Nagydíjnak. "Elégedett vagyok az eredménnyel, sokkal jobb lett, mint amire számítottam, ugyanis egész hétvégén szenvedtem az autóval" - mondta. "Az időmérőn jobban ment a vezetés, és az autó is javult."

"Ugyanakkor még mindig nem vagyok teljesen elégedett a balansszal, és az utolsó kanyarban hibáztam is, így két tizedet vesztettem."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!