Ecclestone: A félénk versenyzők menjenek haza!

Forma-1, Kevin Magnussen, Renault Sport Racing, Európa Nagydíj, Baku
MAGNUSSEN Kevin (dan) Renault F1 RS. 16 driver Renault Sport F1 team action during the 2016 Formula One World Championship, Grand Prix of Europe in Azerbaijan from June 16 to 19 in Baku - Photo Frederic Le Floc'h / DPPI
Vágólapra másolva!
Egyetért Lewis Hamiltonnal, aki pénteken bírálta a pályát kritizáló ellenfeleit. Éjszaka módosítottak a bakui aszfaltcsíkon, de szombaton is problémák merültek fel.

Az F1-es versenynaptár leggyorsabb utcai pályáján, Bakuban rendeznek futamot a hétvégén, és több versenyző, köztük Nico Rosberg és Jenson Button is bírálta a helyszínt a bukóterek hiánya miatt, és a bokszbejárat kialakítását is kifogásolták.

A pénteki edzések után a pilóták általában méltatták a pályát, és elhalkultak a panaszosok is, mivel igazán komoly baleset nem történt az első három óra alatt. Lewis Hamilton viszont beszólt ellenfeleinek, akik szerinte minden életszerűséget kiölnének a pályákból, és túl sokat nyavalyognak.

Hatalmas tempót diktál a mezőny Bakuban Forrás: DPPI media/Frederic Le Floc H

A háromszoros világbajnokkal egyetértett Bernie Ecclestone, az F1 ügyvezetője is, aki csütörtökön emberi jogi kérdésekben nyilvánult meg, pénteken pedig hallani sem akart a bakui pályát ért bírálatokról. „Szerintem igaza van” – mondta Ecclestone.

A pálya adott, ha nem tetszik nekik, mehetnek haza. Azt mondanám, hogy kissé tökös a pálya. Ha ez nem tetszik, akkor… Az egyikük panaszkodott a tempós bokszbejárat miatt, szerintem Nico volt. Én azt mondtam, hogy nézzék meg, hogy van-e fék az autóján, mert rajtuk múlik, hogy milyen gyorsan megy.”

Nem volt azonban alaptalan a versenyzők panasza sem,

mert az FIA hallgatott a szavukra, és péntek éjszaka leszűkítették a bokszbejáratot, ezzel rákényszerítik a mezőnyt, hogy lassabb tempóval közelítsék meg a sebességhatárt jelző vonal előtti sikánt.

Bár a pálya nyomvonala jól vizsgázott, a kivitelezés minősége bőven hagy kívánnivalót maga után. A GP2-esek pénteki időmérőjét el kellett halasztani, mert a kerékvetők nem bírták a rajtuk áthajtó buszok terhelését, ezért megsérültek, és az F1-es gumik 90%-át megvágták.

A harmadik szabadedzésen a bokszbejáratnál Valtteri Bottas autója feltépte egy kábelalagút fedelét, kis híján megsebesített két sportbírót, és komoly lyukat ütött a Williams oldaldobozán, ami miatt a versenyző kénytelen volt kiszállni az autójából. A fedelet körülbelül 20 perc alatt állították helyre.

Az elmúlt évtizedek során, különösen Ayrton Senna 1994-es halála óta az F1-ben kiemelt figyelmet fordítanak a biztonságra, és Jules Bianchi 2014-es, később halálosnak bizonyuló sérüléseket okozó balesete óta további óvintézkedéseket vezettek be. A pályák szigorú előírások szerint, az FIA iránymutatásai alapján épülnek, de több versenyző is úgy vélte a hétvége előtt, hogy a bakui helyszín ezeknek nem felel meg.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!