Akadnak azonban rutinos versenyzők, akik nem osztják Vettel véleményét. Jenson Button kijelentette, szerinte visszalépés történt a biztonság terén, amit sajnálatosnak nevezett, mert úgy vélte, hogy a pálya nagy része remek. „Tetszik a vonalvezetés, szerintem bizonyos pontokon izgalmas, de úgy tűnik, akadnak megoldandó kérdések.”
„Charlie (Whiting, az FIA versenyigazgatója) biztosan azt kérdezi majd, hogy miért nem neki szóltam először, de erre nem volt lehetőségem, és úgysem hiszem, hogy bármit is megváltoztatnak” – jelentette ki Button, miután Alonso elmondta, hogy az FIA-tól senki sem kérte ki a versenyzők véleményét a pályáról.
„Nagyon sokat dolgoztunk a pályák biztonságán, erre idejövünk, és a 3-as, 7-es és 14-es kanyarban egyáltalán nincsenek bukóterek” – folytatta Button. „A 7-esben van három Tecpro védősáv, aztán egy betonfal a pálya szélén, de sokat nem is tehettek volna, mert útban van egy épület” – ismerte el. „Remélhetőleg alaposan elvégezték a teszteket. Monacóban sincsenek nagy bukóterek, de ez egy nagysebességű utcai pálya, nem olyan, mint Monaco” – magyarázta.
Az a gond, hogy az épületeket nem lehet arrébb tenni. Amíg senkinek sem lesz műszaki gondja, mindannyian boldogan távozunk.
A világbajnoki pontversenyt vezető Nico Rosberg „kissé aggasztónak” nevezte a pálya biztonságát, mert „2-3 bukótér nem néz ki túl jól. Nem az igazi, de majd meglátjuk, mi lesz. A 14-es kanyarnál, ahol jövünk lefelé a dombról, rögtön ott a fal, és (problémás) a 3-as kanyar, valamint a bokszbejárat is” – sorolta az aggályos pontokat a Mercedes versenyzője.
Rosberg megkérdőjelezte azt is, hogy a pálya a jelenlegi formájában megfelel-e az FIA általános előírásainak.
Charlie Whiting, a szövetség által delegált versenyigazgató átvette a pályát, és Rosberg azt mondta, bízik a szimulációkban és a számításokban. „Remélem kitartanak az általuk hozott szabályok mellett, de ezeket a kanyarokat elnézve kételkedek ebben” – mondta, és a bokszutca bejáratát ő is elővette. „Ott egy óriási baleset várható. Ha az ember megpróbál találni ott egy másodperc előnyt, nagyot eshet.”
Lewis Hamilton természetesen ezúttal is más véleményen volt, mint a többség: versenytársaival ellentétben feleslegesnek tartja, hogy gyalog előre bejárja a pályákat, de azt mondta, a szállodai szobájából kinézve rálát a 16-os kanyarra, és ott túl szerinte nagy a bukótér. „Van ott egy fehér vonal, aztán nagyjából 10 méter hely a bal oldali falig. Én nem tervezek pályákat, de Monacót szeretem, ahol alig vannak bukóterek, csak ott, ahol tényleg nagy-nagy szükség van rájuk” – jelentette ki.
Bernie Ecclestone udvari pályatervezője, a bakui helyszínt is megálmodó Hermann Tilke elmondta, a gyors kanyarok környékén speciális betont használtak, és nagyon sima felületeket alakítottak ki az amerikai oválpályákon is használt technológiával. Tilke szerint a pálya biztonságának megítélése Charlie Whiting és az FIA feladata.