Vágólapra másolva!
Pénteken még meggyőző fölénnyel vezetett Rosberg előtt, az időmérőn viszont már alig maradt valami az előnyéből. Úgy érzi, nem volt jó napja.

Váratlanul szorosan alakult az időmérő edzés harmadik szakasza a Kanadai Nagydíj hétvégéjén. Pénteken Lewis Hamilton még fél másodperces előnyben volt Nico Rosberg előtt, a Q2-től azonban a csapattársa már valós veszélyt jelentett az elsőségére, ráadásul a Q3-ban Sebastian Vettel is 2 tizedmásodpercen belülre került hozzá.

Hamilton elismerte, a mai az eddigi pole pozíciós köreinek „eléggé az alja” volt, de így is örömmel nyugtázta, hogy pályafutása során az ötödik alkalommal is megszerezte a pole-t Montrealban. „Igazából nem volt jó kör” – mondta Hamilton. „Nem tudom, hogy jó-e, ha bevallom. Talán azt kellene mondanom inkább, hogy tökéletes volt.”

Hamilton a Q3 elején elbaltázta egyszer a pálya végi sikánt, de ettől nem került hátrányba Forrás: AFP/Geoff Robins

„A tempó szempontjából a tegnapi nap nagyon jól alakult számomra, a mai nem. Talán a más beállítások miatt. A különbség így is elég volt, de nem akkora, mint szerettem volna. Fél másodperc előnyben voltam Nicóhoz képest, ő gyorsult, én meg lassultam, így a távolság jelentősen csökkent.”

A Q2-ben úgy tűnt, hogy a Mercedesek szintet léptek a mezőnyhöz képest,

de szokatlan módon Hamilton és Rosberg sem tudott javítani a Q3 végén, így Vettel felzárkózott mögéjük, és Hamilton a versenyen is fenyegetést vár a Scuderiától. „A fejlesztéseiknek köszönhetően gyorsultak, úgyhogy a versenyen is meg kell majd küzdenünk velük. A hosszú etapokon erősnek tűnnek, de azért nem jobbak nálunk” – vélte.

Ezúttal nem volt acsarkodás Forrás: DPPI media/Frederic Le Floc H

Rosbergnek bele kellett húznia ahhoz, hogy Vettel ne Hamilton mellől rajtolhasson, de a pontverseny éllovasa természetesen a pole pozíciót próbálta inkább megszerezni. Ez a terv viszont szó szerint füstbe ment, amikor a döntő gyors körének elején

megdobta autóját egy bukkanó a célegyenes végén, és alaposan elfékezte magát.

„Reméltem, hogy nem látják, de ezek szerint mutatta a TV is” – élcelődött Rosberg. „Az első köröm jó volt a Q3-ban, de nem elég jó ahhoz, hogy legyőzzem Lewist. A következő alkalommal megpróbáltam mindent beleadni, nem jött össze. A csapatunk így is szép eredményt ért el. Megmutattuk, hogy a mienk a leggyorsabb autó ezen a különleges pályán, és holnap bármi megtörténhet. Az időjárás előrejelzés is össze-vissza állít mindent.”

A Q2-ben változott a terv

Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója elismerte, hogy a harmadik szabadedzés után aggódtak, elég gyorsnak bizonyulnak-e majd, de szerinte a versenyzői egyre jobb teljesítményre sarkallták egymást. Wolff „meggyőzőnek” nevezte Rosberg szereplését, mivel egy olyan pályán is meg tudta szorítani Hamiltont, ahol a brit pilóta mindig is jól ment.

Paddy Lowe, a csapat technikai vezetője elárulta, hogy Carlos Sainz balesete a Q2-ben kissé megkeverte a lapjaikat. „Ez mindenkit más programra irányított. Néhányan használt gumikat tettek fel a második Q2-es etapjukra, mások az első Q3-as etapjukban döntöttek így. Ezért nem láttunk igazi tűzijátékot egészen az edzés végéig, amikor mindenki feltette az új gumikat” – mutatott rá.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!