Vágólapra másolva!
A Renault-nál és a Haasnál önkéntesen visszatérnek a tavalyi gumiszabályokhoz, a háromféle választható keverékből ugyanis csupán kettőt rendeltek.

Az új, nagyobb mozgásteret biztosító gumiszabályok idei bevezetése óta először fordul elő, hogy a csapatok nem élnek a lehetőséggel, és csupán kétféle keveréket választanak. Ennyit muszáj, hiszen a száraz pályán rendezett futamokat nem lehet egyféle gumival teljesíteni, de a Renault és a Haas úgy döntött, nem variálnak: nem kértek a szuperlágy abroncsokból, csupán a lágyból és az ultralágyból.

A Renault döntése viszonylag kiegyensúlyozott, hiszen 5 lágy és 8 szuperlágy keverékre szavaztak, a Haasnál viszont szélsőséges, 3:10 az arány. A csapatok a Williams kivételével házon belül ugyanúgy választottak, az ő versenyzőik esetében is csak a lágy és a szuperlágy keverékek száma között van eltérés.

Lágy, szuperlágy és ultralágy gumi a menü Kanadára Forrás: Pirelli

A gumiválasztás alátámasztja a monacói tapasztalatokat, amelyek szerint egyesek számára az ultralágy sem elég lágy, bár a montreali aszfalt jobba nyúzza a gumikat. A vasárnapi futamot megnyerő Lewis Hamilton az utcai verseny távjának oroszlánrészét látványos teljesítményromlás nélkül teljesíteni tudta a lila jelzésű abroncsokkal, és láthatóan most is arra készülnek a csapatok, hogy az ultralágy gumira alapozzák a hétvégi programjukat.

A Renault és a Haas mellett a Mercedes választott agresszív taktikát, 8 szettnyi ultralágy gumit kértek, de ugyanannyi lágyat, mint a Ferrarik, az olaszok viszont eggyel több szuperlágy szettet igényeltek, csakúgy, mint Felipe Massa. A Force India, a Sauber és a McLaren kicsit óvatosabb volt.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!