Vágólapra másolva!
A Pirelli Monacóban bemutatta a jövő évi F1-es gumik első változatát, és megerősítették, hogy 2019-ig ellátják abroncsokkal a mezőnyt.

Radikális technikai szabályváltozások jönnek jövőre az F1-ben, ezek központi eleme, hogy a gumik méretei és jellemzői is megváltoznak. Visszatérnek a ’80-as évek végét, ’90-es évek elejét idéző, széles hátsó abroncsok, és a tapadás is javulni fog, ezeknek is köszönhetően várhatóan jelentősen nőnek majd a kanyarsebességek.

Bár látványtervek eddig is készültek már a jövő évben várható autókról, a Pirelli Monacóban megmutatta a 2017-es szezonra szánt abroncsok első változatát, és megerősítették, hogy az olasz márka 2019 végéig az F1 hivatalos gumiszállítója marad.

Vissza a jövőbe? Forrás: © FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)/© Foto Studio Colombo

„Most egy jól szervezett tesztprogramot kell teljesítenünk, mert a gumik végleges változatával november végén vagy decemberben el akarunk készülni” – nyilatkozta Mario Isola, a Pirelli versenymenedzsere. Az olasz szakember azt ígérte, hogy

Ennek első jelei akár már augusztusban megmutatkozhatnak, mivel a monacói hétvége előtt az Auto Motor und Sport megtudta, hogy a Ferrari már a nyári szünet előtti Német Nagydíj idejére elkészülhet egy tesztautóval. Tudósítójuk, Michael Schmidt szerint ez

a 2015-ös autó lesz 25%-kal nagyobb leszorítóerővel, és Fioranóban tervezik kipróbálni az új abroncsokat.

A Red Bull valószínűleg augusztus elejére végez az átmeneti autó megépítésével, majd a franciaországi Paul Ricard felé veszik az irányt. A német lap úgy tudja, a Mercedes kissé lemaradásban van, és csak augusztus végére lesz használható autójuk, amit Silverstone-ban akarnak pályára küldeni.

Nagyon széles Forrás: © FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)/© Foto Studio Colombo

E három istálló jelezte, hogy részt kíván venni a gumitesztekben, ami anyagi okokkal is magyarázható. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elárulta, hogy 1,5 millió eurós többlet kiadást okoz számukra a rendkívüli tesztprogram, és a Mercedesről úgy hírlik, hogy CFD szimulációk, különleges futómű, szélcsatorna tesztek, és törésteszt is szükséges a tesztautójuk üzembe helyezése előtt.

Paddy Lowe, a Mercedes technikai ügyekért felelős csapatfőnöke azonban leszögezte, igazolniuk kell, hogy ezt az időt és a kapacitásaikat nem a 2017-es autójuk alkatrészeinek fejlesztésére fordították.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!