Társoldalunk:
Hírlevél

Nagy fejlesztésekre spórol a Honda

2016.05.09. 11:52

A Honda az egyetlen gyártó, amely a szezon kezdete óta nem használt fel motorzsetonokat, és F1-es programjuk vezetője szerint nem is aprózzák majd el az újítások bevetését.

A tavalyi katasztrofális szereplés után lassan, de éledezni kezd a Honda F1-es projektje, és Szocsiban némi szerencsével mindkét McLaren pontot tudott szerezni. Az erőforrások felhasználása szempontjából nem állnak jól, a fejlesztési lehetőségek terén viszont csak a Renault élvez előnyösebb helyzetet, mivel még 14 zsetont használhatnak fel, míg a Renault 24-et, a Mercedes 11-et, a Ferrari pedig csupán 6-ot. Ennek ellenére a japánok nem tervezik, hogy gyorsan kihasználják a mostani állapotot.

„Természetesen folyamatosan fejlesztünk, csak arról kell döntést hoznunk, hogy mikor számíthatunk új technológiák bevezetésére vagy a zsetonok beváltására” – nyilatkozta Juszuke Haszegawa, a Honda F1-es programjának vezetője. „Akad még néhány zsetonunk, de ezek száma korlátozott, és taktikai szempontok miatt nem akarjuk őket apró lépésekre fordítani.”

Nem aprózzák el a HondánálForrás: AFP/Yuri Kadobnov

A jelenlegi szabályozás érdekessége, hogy csak a zsetonok száma van meghatározva, az nincs, hogy mekkora lehet az egy zsetonra jutó teljesítménynövekedés, és az új fejlesztések alkalmazásakor az éppen használt, vagy a korábban bevetett erőforrások élettartamára is tekintettel kell lenni, mert az idei szezon során egy versenyző csak öt egységet használhat büntetlenül. Ebből is következik, hogy a csapatok nagyon különböző megközelítésekkel gazdálkodnak a zsetonjaikkal.

Szeretnénk a zsetonjainkat hatékonyan használni, nem folyamatosan. Látnunk kell a pontos eredményét a fejlesztéseinknek. Remélem, hogy nagy lépést tehetünk. Úgy hallottam, néhány elképzelésünk kifejezetten ígéretes, de nem tudom, hogy pontosan milyen előnyt jelentenek, amíg meg nem kapjuk őket. A belső égésű motorra és az ERS-re koncentrálunk” – foglalta össze Haszegawa.

Alonso néha egészen gyors volt Szocsiban, amikor nem kellett spórolnia az üzemanyaggalForrás: McLaren

A zsetonokkal kapcsolatos körülményeskedés jövőre megszűnik, amit a Honda képviselője is üdvözölt, mert nagyobb szabadságot eredményez a fejlesztések terén. Haszegawa ugyanakkor a mérnökök szempontjából „komoly kihívásnak” nevezte az új korszakot, és kemény feladatként értékeli a költségek kordában tartását.

A jelenlegi erőforrások egyik gyakran bírált jellegzetessége, hogy a hangjuk jóval visszafogottabb a korábbi szívómotoroktól megszokottnál. Haszegawa nem biztos abban, hogy az F1-nek „óriási zajt” kell produkálnia, „de ha a rajongók ezt szeretnék, akkor alkalmazkodunk a véleményükhöz. Az F1 tagjaként bizonyos fokig kötelességünk követni a rajongók akaratát.”

A Toro Rosso is ügyfél lehet?

Haszegawa a napokban elismerte, hogy felkészültek egy másik F1-es csapat ellátására is, és kijelentette, csak rajtuk áll, hogy a McLaren mellett adnak-e másnak is motort. Úgy tudni, hogy a wokingi istállónak vétójoga van vagy volt, és Ron Dennis hevesen ellenzi, hogy más csapatok is megkapják a Honda termékét.

A Turun Sanomat című lap arról számolt be, hogy a Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke már tavaly óta élénken érdeklődik a japán erőforrások iránt, és szeretne tető alá hozni egy 2017 és 2020 között érvényes szerződést. A Honda tavaly felmerült a Red Bull esetleges beszállítójaként is, de az együttműködés hivatalosan a rövid határidő miatt meghiúsult.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!