Vágólapra másolva!
Az első szabadedzésen egy újabb sisakvédő megoldást láthat az F1 közönsége, ezúttal a Red Bull próbálja ki a saját megoldását, ami ha megfelel a teszteken, elkaszálhatja a kétes megítélésű glória bevezetését.

Az Orosz Nagydíj alkalmával a pénteki első szabadedzésnek is lesz tétje, még ha ez a vasárnapi eredményekben nem is fog megmutatkozni: a Red Bull úgy döntött, egy installációs kör erejéig az egyik autójukon kipróbálják sisakvédő biztonsági fejlesztésük, a szélvédő prototípusát. Azt várják a fejlesztéstől, hogy a korábban már tesztelt glóriánál jobban védi majd a versenyzők fejét, kevésbé korlátozza a látóteret, és szebb is lesz annál.

– nyilatkozta Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója. „Ez ízlés dolga. Ha mindkét megoldás egyformán jól szerepel a teszteken, meglepne, ha elsöprő igény mutatkozna a glória megtartására” – vélte a szakember.

A Red Bull egyelőre nem döntötte el, hogy melyik versenyző léphet pályára az újítással. A céljuk egyelőre annyi, hogy felmérjék, mennyire lát ki a pilóta a szerkezet mögül az autóból, és mit szól a közönség a nyitott repülőgép pilótafülkére emlékeztető újításhoz, mielőtt további vizsgálatoknak vetnék alá.

Az FIA 2017-től mindenképpen bevezetne valamilyen fejvédő megoldást, és ezt a versenyzők nagy része is támogatja, de a glória látványától sokan viszolyognak.

A szélvédő elsődleges előnye, hogy a glóriával ellentétben kisebb testek becsapódása ellen is véd.

A két szerkezetet más megközelítéssel álmodták meg, hiszen a glória esetében egy központi alátámasztás is a versenyző látóterébe esik, a szélvédő esetében viszont a tükrökkel egy vonalban próbálják meg rögzíteni az eddig nem látott elemet.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!