Vágólapra másolva!
Jövőre jönnek a még gyorsabb autók, de a motorszabályokkal kapcsolatban továbbra sem sikerült egyezségre jutni. Ez a kis, független istállóknak nagyon rossz hír.

A hónap végéig le kell zárni az F1 2017-es technikai szabályaival kapcsolatos, tavaly óta zajló kötélhúzást, ezért a Stratégiai Munkacsoport és az F1 Commission tagjai Londonban találkoztak, hogy megpróbáljanak pontot tenni az ügyek végére. Ez csak részben sikerült, mert a Motorsport.com információi szerint néhány érintett pálya képviselője nem tudott jelen lenni, ezért az ülés határozatképtelen volt, így a hét végéig, emailben történik majd a döntésekről való szavazás.

A hír szerint a szűkebb körű Stratégiai Munkacsoportban az érintettek többsége megszavazott egy kétéves programot, amely során a költségek mérséklése érdekében háromra csökkentik az adott szezon során egy adott versenyző által használható erőforrások számát, megkísérlik kiegyenlíteni a motorok teljesítményeit, és garantálják minden lehetséges ügyfél ellátását.

Tovább folytatódik a huzavona a szabályokról, de a megállapodás egyre közelebb van Forrás: Getty Images / Red Bull Content Pool/Clive Mason

A formális szavazás elmaradt a hiányos F1 Commission miatt, és az Autosport arról is beszámolt, hogy bár a főbb kérdések terén egyetértés alakult ki a Stratégiai Munkacsoportban, az F1 Commissionben már

vita tárgyává vált, hogy pontosan miként kívánják elérni a gyártók a költségek csökkenését, és azt, hogy a motorok biztosan megvásárolhatók legyenek.

A Motorsport.com úgy tudja, hogy a Stratégiai Munkacsoportban a jövő évtől érvényes karosszéria-fejlesztési szabályokat véglegesítették, miután az új regulákat ellenzők – valószínűleg a Mercedesszel az élen – nem tudtak további szavazókat maguk mellé állítani. Ennek értelmében

jövőre szélesebb, nagyobb leszorítóerőt generáló, és az elvárások szerint körönként nagyságrendileg 5 másodperccel gyorsabb autók versenyezhetnek az F1-ben.

Az elhúzódó döntéshozatali folyamat természetesen ezúttal is a független csapatoknak a legkárosabb, különösen a pénz szűkében lévő, és már korábban is panaszkodó Sauber került nehéz helyzetbe. Dönteniük kell, hogy az idei, csak a sereghajtók között szereplő autójukat próbálják meg fejleszteni vagy lemondanak a pontszerzésről – és ez által a jogdíjak nagy részéről – annak érdekében, hogy jövőre sikeresebbek lehessenek.

Egy látványterv a 2017-es autóról, ami azóta kissé változott, de az ábrán is látható részletek valószínűleg ehhez hasonlítanak majd Forrás: Giorgio Piola/Motorsport.com

„Nem fogunk átfogó fejlesztéseket készíteni, mert bármi is lesz 2017-ben, olyan helyzetbe kerülünk, hogy döntenünk kell, mire fókuszálunk” – magyarázta Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke az Autosportnak. Emlékeztetett, 2013-ban, az eddigi utolsó jelentős szabályváltozás előtti évben is

megpróbálták folytatni az adott évi autójuk fejlesztését, majd 2014-ben, az új korszak kezdetén történelmük során először pont nélkül zárták az évet.

„Egyszer már hoztunk egy döntést, hogy egy adott szezonra koncentrálunk, és tudjuk, hogy mi történt a következő évben, mivel jelentősen megváltoztak az erőforrások, és ez alaposan befolyásolt mindent. Az idei szezon során is egyensúlyoznunk kell, ráadásul a mostani még nem is a kész 2016-os autónk” – árulta el.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!