Vágólapra másolva!
Ismét munkába állt a Ferrari technikai igazgatója, a motor mellett egyéb lényeges fejlesztésekkel készülnek az Orosz Nagydíjra.

Nem úgy alakult az idei szezon eleje a Ferrari számára, ahogy azt Maranellóban remélhették. A közvélemény, és a gyártó elnöke, Sergio Marchionne is azt várta, hogy befogják a Mercedest, de Nico Rosberg révén az Ezüstnyilak egyelőre 3:0-ra állnak a futamgyőzelmek terén, miközben az olaszok az első két futamon 1-1 autójukat elvesztették, Sanghajban pedig balesetek miatt visszaestek.

A Mercedes szerint a Ferrari Kínában nem is járatta csúcsra az Ausztráliában és Bahreinben is elromló erőforrásukat, Oroszországban viszont fordulhat a kocka, mert Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel is megkapja az olaszok új, három zseton felhasználásával elkészített motorváltozatát, és mindkét autóra új első szárnyat is felszerelnek.

Eddig nem sok babér termett a Ferrarinak a Mercedes ellen, holott közelebb vannak hozzájuk, mint tavaly voltak Forrás: AFP/Greg Baker

A Motorsport.com szerint a motorfejlesztések terén a mérnökök elsősorban a hengerekben kialakuló kompresszió javítására fókuszáltak, így javulhat a kipufogógáz áramlása, és ezáltal a turbó teljesítménye is. A gyártó azt várja, hogy ez nem csupán a lóerők számának emelkedése terén hoz majd előrelépést, hanem az ERS hatékonyságát is növeli. Az olaszok ez utóbbi területet tartják erőforrásuk gyenge pontjának.

A szezon negyedik futamán Räikkönen a második, Vettel pedig a harmadik új erőforrását kapja,

de a csapatnál nem aggódnak, hogy ez később büntetéseket eredményezhet, mert az eddig használt motorokat később is bevetik majd edzéseken, és olyan futamokon, ahol a motorerő kevésbé jelentőségteljes.

A szakportál azt is megtudta, hogy felesége váratlan halála után ismét munkába állt James Allison, a Ferrari technikai igazgatója, aki a családi tragédia miatt kihagyta a Bahreini és a Kínai Nagydíjat is. Ezzel összefügghet, hogy

a Scuderia mindkét autójára új első szárnyat szerel fel Szocsiban,

így a Ferrari a motorfejlesztés mellett aerodinamikai változással is készül a Mercedes győzelmi sorozatának megtörésére.

„Lesznek újdonságok Szocsiban, de semmi jelentős” – mondta Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke az UOL-nek. „Már régen eldöntöttük, hogy a filozófiánk a folyamatos fejlesztés lesz. Amikor egy teljesen új autóval kezdjük az évet, semmi értelme forradalmi csomagokban gondolkodni. A motorfejlesztés terén is ezt az elvet követjük. Felhasználunk néhány zsetont a teljesítmény érdekében, de az előrelépés egyenletes lesz.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!