Kanadában tényleg jön a továbbfejlesztett Renault motor

Forma-1, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Kevin Magnussen, Renault Sport Racing, Ausztrál Nagydíj
MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 19: Daniel Ricciardo of Australia drives the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer ahead of Kevin Magnussen of Denmark drives the (20) Renault Sport Formula One Team Renault RS16 Renault RE16 turbo on track during qualifying for the Australian Formula One Grand Prix at Albert Park on March 19, 2016 in Melbourne, Australia. (Photo by Robert Cianflone/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160319-00211 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A gyári istálló a mezőny végéről, a Red Bull pedig a rangsor élére kíván elmozdulni az új változat révén. A Ferrari közben kockáztathat, és már a hétvégén fejlesztéseket vethet be.

Látványos kontraszt alakult ki a Renault erőforrásait használó gyári istálló és ügyfelük, a Red Bull csapat teljesítménye között az idei szezon első három futama során. Míg a kanárisárga gyáriak csak a mezőny végén kullognak, egyelőre a pontszerzéstől is messze, a Red Bull már dobogós helyet is elért, és GPS-adatok alapján úgy tűnik, hogy kanyargós szakaszokon még a Mercedesnél is jobb teljesítményt nyújtanak.

Versenyzőik, Daniel Ricciardo és Danyiil Kvjat meglepetésüknek adtak hangot versenyképességük láttán, holott korábban úgy vélték, hogy az ő idejük csak a Kanadai Nagydíjtól jöhet el, amikor a Renault élesben is beveti idei első motorfejlesztéseit.

A valóságban ennél sokkal nagyobb a különbség két Renault motoros istálló között Forrás: 2016 Getty Images/Robert Cianflone

Ez eddig csak pletyka volt, de Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing képviselőjeként megerősítette, hogy a tengerentúli futamra elkészülnek a munkával.

– mondta Abiteboul a motorról a dán Ekstra Bladet című lapnak. „Annyi kilométert meg fog tenni, amennyi csak lehetséges, így elérhetjük a kitűzött célunkat, ami Montrealban esedékes” – utalt a júniusban zajló versenyre.

Messze még a pontszerzés a Renault számára, egyelőre a Sauberrel és a Manorral küzdenek Forrás: DPPI media/Florent Gooden

Addig viszont még három futamot rendeznek, és a Renault várhatóan továbbra is a Sauber és a Manor ellenfele lesz a sereghajtók között, de Abiteboul reméli, hogy a fejlesztések javulást hozhatnak.

– mondta. „Nem tudunk mindent egy csapásra megoldani, de fejlesztésekkel készülünk az autó és a motor számára is” – ígérte. „Dobogós helyekért nem, de pontokért minden versenyen harcban leszünk.”

A Renault nem csak műszaki fronton folytatja a fejlesztéseket, a pilótafelállásukat is folyamatosan erősítik, gyaníthatóan anyagi megfontolásból. Az orosz nagydíj előtt bejelentették, hogy

tesztpilótának leszerződtették a GP2-ben versenyző Szergej Szirotkint,

aki a Sauber után a Renault színeiben is pályára léphet hazai versenyének első szabadedzésén, és további hétvégék alkalmával is. Ezúttal Kevin Magnussen helyét veszi át.

A Red Bull még gyorsabb lehet

A fejlesztések a Red Bullnak is kifejezetten jól jöhetnek, hiszen Bahreinben és Kínában a GPS-adatok alapján olykor még a Mercedesnél is gyorsabbak tudtak lenni a kanyargós szakaszokon, ráadásul Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója az Auto Motor und Sportnak elárulta, hogy

20%-kal csökkentették a hátsó szárny leszorítóerejét annak érdekében, hogy az egyenesekben se maradjanak le túlságosan.

„Kínában nagyszerű versenyünk volt, dobogós helyet értünk el, és rájöttünk, hogy versenyezhetünk a Ferrarival” – nyilatkozta Kvjat az orosz Sportboxnak. „A szezon során előre léphetünk, és még jobb eredményeket érhetünk el.”

Kvjat végül kikapott Vetteltől Kínában, de a Red Bull így is a várakozásokon felül teljesített Forrás: AFP/Johannes Eisele

Ezt persze a Ferrari sem hagyja szó nélkül, és az Auto Bild szerint már a hétvégi Orosz Nagydíj előtt beváltanak három motorfejlesztési zsetont, és a szezon negyedik futamán új erőforrást szerelnek be az autókba. Sebastian Vettel esetében ez már a harmadik egység lesz, de a versenyzők a korábbi változatokat a szabadedzések és lassabb pályákon zajló futamokon még később is használhatják büntetés nélkül.

A lap szerint a Ferrari megpróbálta elhitetni az FIA-val, hogy a változások a megbízhatóság javítását szolgálják, de végül kénytelenek voltak zsetonokat felhasználni.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!