Már Szocsiban új motort vethet be a Ferrari

Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj
Ferrari's German driver Sebastian Vettel steers his car during practice for the Formula One Chinese Grand Prix in Shanghai on April 16, 2016. / AFP PHOTO / GREG BAKER
Vágólapra másolva!
Bár még csak a szezon negyedik versenye jön, állítólag 3 zsetont is elköltenének, mert a próbapadon úgy tűnik, a belső égésű motorjuk számottevően erősebb lett.

A Ferrari azt fontolgatja, hogy már a jövő hétvégi Orosz Nagydíjon továbbfejlesztett hajtásláncot vet be, értesült a Motorsport.com. Ez meglepő, hiszen csak három verseny ment le eddig, de a lap szerint a maranellói istállónak a próbapadon végzett tesztek alapján sikerült olyan teljesítménynövekedést elérnie, hogy

már megéri elköltenie a fejlesztésekre három zsetont az idén még rendelkezésére álló kilencből.

A bahreini hétvégén még úgy hírlett, a Ferrari csak egy fordulóval később, Barcelonában tervezi az első komolyabb ráncfelvarrást az erőforrásán. Már akkor is olyan információ terjedt, hogy mindenekelőtt a vezérlőelektronikán és belsőégésű motoron, főleg magán az égési folyamaton szeretnének javítani.

Máris új motorral jelentkezhet a Ferrari Forrás: AFP/Greg Baker

Noha a Ferrari turbójának hatékonysága a találgatások szerint elmarad a Mercedesétől, ezért állítólag nem maga a turbó a felelős, úgyhogy inkább a hengerekből kiáramló gáz energiájának növelésével akarták fokozni a teljesítményét. Ennek ellentmondani látszik, hogy a múlt hétvégi Kínai Nagydíjon a Ferrari a megbízhatóság érdekében valószínűleg pont a turbót nem járatta a maximális fordulatszámon.

Vettel már Sanghajban is az idei második motorját használta, miután a bahreini rajt előtt tönkrement az autójában az első, vagyis

Szocsiban a harmadikat vetné be.

Kimi Räikkönen pedig a másodikat, holott azt egész szezonban csak öt áll a rendelkezésükre. Ez azonban nem feltétlenül olyan nagy baj, mint amekkorának hangzik, mert a megmaradt régi egységek akár a szabadedzéseken, akár a kevésbé lóerőérzékeny pályákon – például Monacóban – bevethetőek maradnak.

A Ferrari főnöke, Maurizio Arrivabene Kínában azt mondta, mind a kasztni, mind a motor terén tudatosan kötelezték el magukat a fokozatos, lépésről lépésre történő fejlesztések mellett a radikális változtatásokkal szemben. Ettől függetlenül már akkor azt ígérte, hogy ki fogják játszani a megmaradt motorfejlesztési zsetonjaikat a szezon folyamán.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!