Vágólapra másolva!
A délelőtti defekteket végül egy aprónak tűnő beállítási változtatásra vezették vissza Kínában. Délután behozták az elvesztegetett időt.

Bár a Kínai Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén csak Felipe Massa autójáról szakadt le kétszer egymás után a bal hátsó gumi, a probléma Valtteri Bottast is érintette – ő csak szerencsés volt, hogy nem kapott defektet a pályán. A felnik is eltörtek, de a Williams mérnökei némi tanácstalankodás után felfedezték, hogy ez következmény volt, nem ok.

„Amiatt adták meg magukat, ahogy beállottuk az autó egész hátsó részét – inkább a fékhűtők voltak felelősek érte" – magyarázta a csapat technikai igazgatója, Pat Symonds. „Nem volt egyszerű a végére járni, de miután rájöttünk, mi történt, sikerült megoldanunk a problémát. Tulajdonképpen egyszerűen tudtuk orvosolni. Magukon a fékhűtőkön Bahrein óta csak nagyon csekély mértékben változtattunk."

A gond az volt, hogy a kerékagy egy része hozzáért a felnihez és a ráragasztott gumihoz.

Massa emiatt délelőtt ijesztő balesetet szenvedett a gyors 5-ös kanyar kijáratánál, de azt mondja, amikor visszatért a pályára, ugyanúgy megbízott az autójában, mint előtte.

„Szerintem az ilyesmi akkor bizonytalaníthatja el az embert, ha fogalma sincs, pontosan mi történt, ezért azt sem tudja, felrobban-e újra a gumi" – vélte. „A csapat azonban rájött az okokra, ez volt a legfontosabb. Megbíztam bennük, és utána is olyan keményen nyomtam a gázt, amennyire csak tudtam."

Délután Massa is visszatérhetett a pályára - katt a galériához! Forrás: AFP/Johannes Eisele

Bár a Williamsnél elismerték, hogy időt vesztettek a gondok miatt, délután behozták a lemaradást, összesen 68 kört teljesítve, amivel csak a Manortól maradtak el. Az istálló vezető versenymérnöke,

Rob Smedley Bottas hosszú etapját a közepes keverékű gumikon különösen biztatónak érezte.

A Williams először Bahreinben bevetett új orrkúpját használó finn versenyző, aki a legjobb ideje alapján 10. lett a napi összesítésben, szintén bízik benne, hogy a fékhűtők nem fognak több gondot okozni. „A két edzés között beszéltem a mérnökökkel, és részletesen elmagyarázták, hogy mi volt a baj, ezért amikor visszaültem az autóba, már nem voltak fenntartásaim" – árulta el.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!