Vágólapra másolva!
A világbajnoki címvédő nem találta a helyét az autóban, de csapata sokat javított a helyzetén. Hamilton úgy véli, a gumikopás kulcskérdés lesz a Kínai Nagydíjon.

Nico Rosberg vezetésével Kínában is a Mercedesek kezdtek az élen, délután viszont a Ferrarik egy hajszálnyival gyorsabbak voltak a két Ezüstnyílnál. Ez az ilyenkor megszokott udvariasság szintjén foglalkoztatta Rosberget és a csapat technikai vezetőjét, Paddy Lowe-t, a német pilóta azonban úgy vélte, nem szabad alábecsülniük az ellenfelüket.

szóval rajtuk kell tartanunk a szemünket” – nyilatkozta Rosberg, aki F1-es pályafutása és a Mercedes jelenlegi csapatának első győzelmét is Sanghajban szerezte 2012-ben.

Rosberg jobban kezdett Hamiltonnál - Kattintásra galéria nyílik! Forrás: AFP/Greg Baker

A német pilóta örömének adott hangot, hogy szombaton visszatér a tavaly is alkalmazott időmérő rendszer. „Nagyon várom, és remélem, hogy a rajongók is, bízom abban, hogy jó műsort csinálhatunk nekik” – tette hozzá Rosberg, aki az elmúlt öt futamot megnyerte, és vasárnap előnybe kerül csapattársával szemben, aki öthelyes rajtbüntetést kapott sebességváltó csere miatt. Ő sem lehet azonban nyugodt, mert az első szabadedzés végén kisebb motorhibával kellett visszatérnie a bokszba.

ennek az okát egy gyújtással kapcsolatos problémaként diagnosztizáltuk, és az ebédidő alatt meg is oldottuk” – mondta Lowe. „Mindkét autón megváltoztattuk a beállításokat a szünetben, és a második edzés során a versenyzők alapvetően elégedettebbek voltak” – foglalta össze a csapat technikai vezetője.

Hamilton autóján is állítottak a szerelők, be is váltak a módosítások - Kattintásra galéria nyílik! Forrás: AFP/Greg Baker

Az állításra szükség is lehetett, mert Hamilton délelőtt kétszer is megpördült, és arra panaszkodott, hogy az autó hátsó kerekei blokkolnak fékezéskor. Bár a délutáni edzésen is elhagyta kétszer a pályát, úgy vélte, a Mercedes sokat javult a két tréning között, de Kimi Räikkönenhez hasonlóan ő is küszködött a széllökések miatt.

„Délelőtt nem éreztem jól magam az autóban, a csapat azonban elvégzett néhány változtatást rajta az ebédidő alatt, és a második alkalommal már sokkal jobb volt. Meglepően meleg van, de erős szél is fúj, ami eléggé megnehezítette a dolgunkat a gyors kanyarokban. Azt már most látjuk, hogy a gumikopás nagyon fontos szempont lesz a hétvégén, ami ezen a pályán normális, de vasárnap így is mindenképpen oda kell figyelnünk erre” – szögezte le.

Hamilton vasárnap a legjobb esetben is csak a 6. helyről rajtolhat, és sokan már előre azt fejtegetik, hogy vajon megpróbál-e a lágy keverékű gumikkal továbbjutni a Q2-bőn, hogy a versenyen akár mellőzhesse is a szuperlágy keverékűeket. A Mercedes részéről Toto Wolff ezt nem erősítette meg, Lowe viszont elárulta, hogy minden eshetőségre igyekeztek felkészülni.

„Kezd megszokottá válni az új gumiszabályok miatt, hogy három különböző keverékkel kísérletezünk a két edzés során, alacsony és magas üzemanyagszinttel egyaránt, így a garázs két fele között megosztjuk a programot” – magyarázta Lowe, hogy

Rosberg délután lágy és szuperlágy, Hamilton pedig közepes és szuperlágy gumikat használt.

„A szünetek ellenére a mai etapoktól elvárt minden szükséges adatot begyűjtöttünk mindhárom gumiról. Egy körön és hosszabb távon is nagyon közel vagyunk a Ferrarihoz a három keverék alapján, szóval izgalmasnak ígérkezik a hétvége.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!