Vágólapra másolva!
Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke szerint kulcsfontosságú, hogy a wokingi istálló ne veszítsen pontokat a Honda erőforrás megbízhatatlansága miatt, a japánok viszont fokozni akarják a teljesítményt, mert még a középmezőny autóit sem tudják erőből maguk mögé utasítani.

A tavalyi arcpirító szereplés után az idén versenyképesebbnek tűnik a McLaren-Honda, de két futam alatt így is mindössze egy pontot tudtak gyűjteni, és egy baleset, valamint egy motorhiba miatt a szezon harmadik futamán már mindkét autójukban a második Honda erőforrás lesz.

Eric Boullier, a wokingiak csapatfőnöke kijelentette, hogy Bahreinben „megnyugtató javulást” tapasztaltak az istálló teljesítményével kapcsolatban, de azt „szükségszerűnek” tartotta, hogy műszaki problémák miatt ne veszítsenek pontokat a továbbiakban, miután Jenson Button kénytelen volt feladni a sivatagi versenyt.

A McLaren még mindig a középmezőny autóival küzd Forrás: DPPI media

A Honda nemrég kinevezett új F1-es főnöke, Juszuke Haszegawa is pontosan tudja, hogy a japán gyártó nem ott tart a sportprogramjának versenyképességével, ahol kellene, de az Autosportnak elárulta, őt továbbra is inkább az erőforrásuk teljesítménye aggasztja. „A belső égésű motorunk terén nem maradunk el sokkal a céljainktól, de

– ismerte el. „Nagyon fontos, hogy ezen javítsunk, különösen azért, hogy legalább a nem túl erős autókat meg tudjunk előzni. Nem akarok tiszteletlennek tűnni, de (a McLaren) még egy Sauber vagy egy Haas megelőzésével is küszködik. Szerintem nyilvánvaló, hogy nagyobb csúcssebességre van szükségünk.”

Már majdnem ott tartanak, ahol tavaly voltak

Haszegawa annyiban egyetértett Boullier véleményével, hogy nem áldozhatnak fel mindent a teljesítmény oltárán, mert ennek „nem lenne értelme”, ezért megpróbálnak egyensúlyt találni a megbízhatóság és a motorerő között.

– közölte a japán szakember. „Az nem nehéz feladat, hogy kihozzuk a lehető legtöbbet belőlük, a helyes összhangot megtalálni fontosabb, és sokkal nehezebb is. Nem tartalékolunk jelentős teljesítményt, majdnem mindent kisajtolunk a motorból. Tovább fogunk hajtani, hogy extra teljesítményt nyerjünk ki belőle, már majdnem ott tartunk, ahol tavaly.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!