Vágólapra másolva!
A kistestvér technikai igazgatója, James Key szerint a szabályok megkötik a kezüket, és kénytelenek a maguk útját járni. Azt sem tudja, hogyan működik a Red Bull első szárnya.

Egy jogi kiskapura építve hozta létre a Red Bull a Toro Rossót a 2006-os szezonra a Minardi csapat romjain. Ötletük lényege az volt, hogy a Red Bull Racing és a Scuderia Toro Rosso autóit papíron egy F1-en kívüli céggel terveztették meg, így a két istálló autója egy ideig gyakorlatilag azonos lehetett, csupán a motorok terén volt lényeges eltérés.

Megközelítésük az egyforma hajtásláncokban rejlő lehetőségek miatt 2014, és az új technikai szabályok bevezetése után is megmaradt, az idén viszont a Toro Rosso a tavalyi Ferrari motorokra váltott, és James Key szerint ezzel szinte teljesen a saját útjukat kénytelenek bejárni.

A Toro Rosso már önállóan építi az autóját... Forrás: Getty Images / Red Bull Content Pool/Clive Mason

„Akadtak bizonyos pontok, ahol szinergiák merültek fel” – ismerte el a Toro Rosso technikai igazgatója az Auto Motor und Sportnak. „2014-ben ugyanolyan (Renault) motort, azonos sebességváltót és hidraulikát használtunk (mint a Red Bull).” Key szerint ez viszont megváltozott, amikor tavaly leváltották az akkor még szidott, de manapság egyre jobb francia erőforrást.

– mondta Key a Red Bull-lal való összehasonlítással kapcsolatban. „A szabályok megkövetelik, hogy minden csapat önállóan fejlessze az aerodinamikát, és ez meghatározza az autó többi területét is. Most, hogy már a motorok is különbözők, a két autó közötti átfedés minimális.”

...és csak minimális segítséget kapnak a Red Bulltól Forrás: Getty Images / Red Bull Content Pool/Mark Thompson

Ez elsősorban azért érdekes, mert az idén bemutatkozó Haas istálló bevallottan a Ferraritól szerez be mindent, ami lehetséges, sőt a fejlesztés terén is olyan szorosan együttműködtek a maranellói istállóval, amennyire a szabályok csak megengedték. Erre az útra a Red Bull és a Toro Rosso talált rá elsőként, a brit szakember elárulta manapság már más időket élnek.

„Nem tudom, hogy a Red Bullnál éppen mivel foglalkoznak” – ismerte el. „Például,

Ebből következően logikus, hogy eltávolodtunk az autók filozófiája terén” – magyarázta a faenzai csapat technikai igazgatója. „Már az első ránézésre is láthatják, hogy két teljesen különböző autóról van szó.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!