Vágólapra másolva!
A leginkább agresszív viszont a Williams és a Haas volt a gumiválasztás terén. Kínában ismét nagy taktikai harc várható a mezőny összes részében.

Miközben az időmérő körüli felhajtással rengeteg kár éri az F1-et és közönségét, az idei évtől bevezetett gumiszabályok telitalálatnak bizonyulnak, hiszen a háromféle választható keverék révén igen változatos gumitaktikák alakulnak ki, így még az első két futam végére is maradtak izgalmak.

Ez várhatóan Kínában sem lesz másként,

hiszen a mezőny tagjai eltérően választottak keverékeket. Rögtön a Mercedesnél látható, hogy Nico Rosberg 3 közepes és 5 lágy szettet kért, Lewis Hamilton viszont 4-4 szettre szavazott.

Így választottak a csapatok Forrás: Pirelli

Mindketten 5 szett szuperlágy abroncsot igényeltek, a Ferrari pilótái viszont 6-ot, és csak 3 közepeset. A Williams ennél is messzebb ment: Felipe Massa 1 közepes szettel beéri, de Valtteri Bottashoz hasonlóan 7 szett szuperlágyat kap.

Agresszív taktikára készül a McLaren és a Haas is,

különösen Romain Grosjean, aki Massához hasonlóan 1-5-7 arányban kérte a gumikat, így a Bahreini Nagydíjhoz hasonló sprintekre lehet tőle számítani.

Óvatosak voltak a Saubernél, 5-4-4-es igénylésük hosszabb etapokra enged következtetni a szabadedzéseken, és a Manor 4-5-4-es választása is erre utal. A Red Bullnál és a Force Indiánál inkább rövidebb etapokat futnak majd, mind a négy pilótájuk a 2-5-6 arányra voksolt.

A renault-s Kevin Magnussen is ezt a sort követi, csapattársa, Jolyon Palmer csak egy kicsit volt óvatosabb a választás terén 3-4-6-tal. A Toro Rossónál ezúttal Max Verstappen 3, míg Carlos Sainz 2 közepes keveréket kért, de szuperlágy abroncsból mindketten 5-5 szettet kapnak majd.

Amikor a mezőny szabadságra megy Abu-Dzabiból, a Pirellinél már kezdődik a következő szezon Forrás: © FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)/© Foto Studio Colombo

A Pirellihez kapcsolódó hír, hogy bár a legfőbb részletekről már tavaly megállapodtak, a 2017-től érvényes gumiszállítói szerződést hivatalosan még mindig nem kötötték meg. Az Autosport információi szerint azért késlekednek, mert

a Pirelli rögzíteni kívánja, hogy mennyit tesztelhetnek a következő szezon előtt.

Jövőre várhatóan a jelenleginél sokkal nagyobb terhelés éri majd az abroncsokat az új technikai szabályok miatt, ezért a szokásosnál is fontosabb a gyakran kritizált gyártó számára, hogy adott számú (lehetőleg tizenkét) tesztnapon próbálgathassák az újításokat.

Az FIA szerint nem ritka, hogy elhúzódik a szerződéskötési folyamat. A versenyigazgató, Charlie Whiting úgy véli, bőven van még idő 2017-ig, de Paul Hembery, a Pirelli motorsport menedzsere leszögezte, hogy a márciusi kezdéshez nekik legkésőbb már az idén novemberi szezonzáró után munkához kell látniuk.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!