Vágólapra másolva!
Ő és Toto Wolff is eszementnek tartja, ami az időmérő körül zajlik. Most megint egy új rendszer van terítéken, a csapatoknak csütörtökig kell dönteniük róla.

„A Forma-1-ben olyan sok politika és marhaság van, hogy az néha őrjítő. Amikor ránk néznek, a kívülállókban felmerülhet a kérdés: kik ezek a hülyék, és mégis mit művelnek?" – vetette fel Kimi Räikkönen a Bahreini Nagydíj hétvégéjén, miután az érintetteknek vasárnap délelőtt sem sikerült megállapodniuk arról, hogy a következő versenyeken milyen lebonyolítással rendezzék meg az időmérőket.

A csapatok képviselői hiába ültek össze a Bernie Ecclestone-nal és az FIA-elnök Jean Todttal, lényegében

csak azt döntötték el, hogy csütörtökön újra találkoznak.

Míg ugyanis az istállók a folyamatos kieséses rendszer másodszori bukását követően szerettek volna visszatérni a tavalyihoz, ezt a lehetőséget fel sem kínálták nekik.

Még mindig nincs megállapodás az időmérőről Forrás: AFP/Fayez Nureldine

„Mi kifejtettük a véleményünket. Mindannyian egyetértettünk abban, hogy valószínűleg az lenne a legjobb, ha visszatérnénk a 2015-ös változathoz" – állította a Mercedes igazgatója, Toto Wolff, aki szombat este kijelentette: „keresztre kellene feszíteni" a folyamatos kiesést tovább erőltetőket. „Sokféle érdek van, úgyhogy nem egyszerű az ügy. Fogalmam sincs, mi lesz. Amikor legutóbb megpróbáltam megmondani, tévedtem."

Wolff arra céloz, hogy a csapatok már az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után visszatértek volna a tavalyi lebonyolítási rendhez, de ezt az FIA nem támogatta. A szervezet kompromisszumos megoldást javasolt – csak a Q3-ban állították volna vissza a régi rendszert –, ebbe viszont a csapatok nem mentek bele. Bahreinben ezért maradt a folyamatos kiesés annak ellenére, hogy azt gyakorlatilag mindenki rossznak tartja.

Az időmérő kérdése valószínűleg Ecclestone és Todt politikai csatározásának ütközőzónájába került.

„Hogy mi az egyszerű magyarázat erre a helyzetre?" – firtatta Wolff. „Az őrület!"

Igaz, Räikkönen szerint tulajdonképpen nem változott semmi. „Az F1 hosszú évek óta így működik" – vélte. „Most jobban felkapják ezeket a sztorikat, de tíz évvel ezelőtt ugyanígy tele volt politikával. Csak egy természetes folyamat zajlik." Räikkönen, aki pár éve tett egy kitérőt a raliba, és kacérkodott a NASCAR-ral is, ugyanakkor hozzátette, hogy a pályaversenyzésben még mindig az F1 az abszolút csúcs.

Az FIA vasárnap új ötletet dobott be: a Q1-ben, a Q2-ben és a Q3-ban is úgy alakulna ki a sorrend, hogy mindenkinek az adott etapban elért két legjobb köridejét átlagolnák. Habár 2005-ben már használtak egy hasonló szisztémát, de néhány verseny után megszabadultak tőle, akkor az tette nehezen követhetővé az eseményeket, hogy két különböző napon elért köridők átlagát vették alapul.

Hasonlítana a tavalyira, de még alaposabban elemeznünk kell" – mondta a Red Bullt irányító Christian Horner a Motorsport.com-nak. „A gumik használatát is bonyolítaná, ezt sem szabad figyelmen kívül hagyni."

A versenyzők megtehetnék, hogy egyetlen szettel próbálnak két gyors kört futni egy etapon belül, ez azonban kockázatos, mivel a gumik a másodikra jelentősen veszíthetnek a tapadásukból. Ha viszont két különböző szettet vetnének be, értelemszerűen több gumira lenne szükségük. Az élcsapatok most rendszerint 4-5 garnitúrából gazdálkodnak az egész időmérőn, beleértve azt az egyet, amit kifejezetten a Q3-ra kapnak.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!