Társoldalunk:
Hírlevél

Räikkönen ujja lecsúszott a kuplungkarról

2016.04.03. 22:25

Bahreinben ezért rajtolt rosszul a Ferrari főnöke szerint, aki ugyanakkor fenomenálisnak nevezte a teljesítményét a versenyen. Vettel autójában valószínűleg nem a turbó döglött be.

A Ferrari számára pocsékul kezdődött, aztán felemásan végződött a szezon második versenye, a Bahreini Nagydíj. Sebastian Vettel autója füstölve megállt már a felvezető körben, Kimi Räikkönen viszont az elrontott rajt után ugyanott végzett, mint tavaly: a 2. helyen, ezúttal Nico Rosberg mögött.

„A rajt nem alakult ideálisan, de az első körben szerencsére nem vesztettünk túl sok pozíciót" – mondta. „Utána igyekeztem visszakapaszkodni. Sikerült megelőznöm több autót is, kihoztam a maximumot a helyzetből. A kerékcseréink jól mentek, a gumikkal kapcsolatban helyes döntéseket hoztunk, és a tempónk is megvolt. A végén még egy kicsit az élen álló Mercedeshez is közeledtem, de ahhoz nem eléggé, hogy megpróbáljam megelőzni Nicót."

Räikkönen ugyanúgy 2. lett, mint tavalyForrás: © FERRARI MEDIA/© Foto Studio Colombo

Räikkönen – aki az utolsó, harmadik kiállása után 5 másodpercre közelítette meg Rosberget – kedvenc kifejezésével élve „okésnak" nevezte az eredményt az előzmények fényében. A Ferrari csapatának főnöke, Maurizio Arrivabene lelkesen méltatta a teljesítményét.

Ahogy ma Kimi vezetett, az fenomenális volt, egyszerűen fenomenális"

– jelentette ki. „Különösen az nyűgözött le, amikor (Daniel) Ricciardót kívülről megelőzte. Az a régi idők Kimijére emlékeztetett. Nagyon élveztem."

Arrivabene elárulta azt is, hogy Räikkönen valószínűleg azért rajtolt rosszul, mert lecsúszott az ujja a kuplungkarról. „Ez előfordul. Emiatt pörögtek ki a kerekei, amivel időt vesztett" – mondta. „Utána viszont hihetetlenül vezetett."

Vettelnek nem a turbójával volt baj

Vettel egy hellyel csapattársa elől, a 3. kockából indulhatott volna, de az autója már a felvezető körben megadta magát, ezért kénytelen volt leparkolni a pálya szélére. „A probléma teljesen váratlanul ért engem és a csapatot is, amikor a 11-es kanyarhoz közeledtem" – magyarázta. „Most ki kell deríteni, pontosan mi történt, és tanulnunk kell belőle. Nem lehetünk büszkék rá."

A német versenyző két fordulóval a szezon kezdete után

már 35 pontos hátrányt szedett össze az egyéniben vezető Rosberggel szemben,

de úgy vélte, hosszú az idény, még bármi megtörténhet. Habár a pletykák szerint a Ferrarinak elsősorban a turbó megbízhatóságával vannak gondjai – Räikkönen emiatt esett ki Melbourne-ben –,Arrivabene azt mondta, az első adatok szerint más romlott el.

Úgy tűnik, az egyik szelep, vagy az injektor valamelyik része volt a hibás.

10-15 perccel ezelőtt ezt hallottam. Még alaposabban meg kell vizsgálni a motort" – ismerte el. „Kimi esetében a turbóval volt baj, a két esetnek semmi köze egymáshoz."

Räikkönen motorját sikerült megmenteni a melbourne-i tűzeset után, de Bahreinre új turbót, MGU-H-t, MGU-K-t és vezérlőelektronikát szereltek az autójába.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!