Vágólapra másolva!
Várhatóan zsetonokat is felhasználnak majd hozzá, de nem a turbó lesz a fő fejlesztési terület. Vettel a bahreini időmérőn kikapott a Mercedesektől, az autójával azonban így is elégedett volt.

Habár végül annak ellenére fél másodperccel lassabb volt a Mercedeseknél a bahreini időmérő döntőjében, hogy az utolsó szabadedzésen előttük végzett, a 3. rajtkockát megkaparintó Sebastian Vettel elégedett volt az autójával.

A döntőben futott „első köröm jól sikerült, a másodikban pedig többé-kevésbé pontosan lemásoltam. Egy kicsit javítani tudtam, talán öt századdal, de ez nem elég, ha ők fél másodperccel gyorsulnak" – mutatott rá.

ami természetes, hiszen az aszfalt tapadása is javult. Egyetlen pontja sem volt a pályának, ahol az autómat nem éreztem jónak."

Vettel a Q3 végén nem tudta tartani a lépést a Mercedesekkel Forrás: AFP/Mohammed Al-Shaikh

Noha az csapattársa, Kimi Räikkönen szerint csak egyszeri eset volt, Vettel reméli, hogy vasárnap ugyanúgy lerajtolhatja majd a Mercedeseket, mint két héttel ezelőtt, Melbourne-ben. Akkor a Ferrari eltaktikázta magát a gumikkal, de a német versenyző szerint Bahreinben – ahol várhatóan három kerékcserére lesz szükség – még nagyobb a csapatok stratégiai mozgástere.

„Majd meglátjuk, hogy alakul a helyzet, de ha jól emlékszem, tavaly Kimi pont fordított stratégiát követett, mint Nico (Rosberg), Lewis (Hamilton) és én, ami bejött neki" – emlékeztetett Vettel. „A végén nyomást tudott gyakorolni Nicóra, sőt meg is előzte, úgyhogy szerintem jó formában lehetünk holnap."

Räikkönen, aki a péntek esti edzés elején feltűnően jó hosszú etapot futott a közepes gumikon, elismerte, hogy szeretett volna a 4. helynél előrébb végezni az időmérőn. „Az utolsó szett szuperlágy gumival gondjaim voltak az első pár kanyarban, ezért nem sikerült javítanom, ettől eltekintve azonban minden rendben ment" – jelentette ki. „Persze nem ez az eredmény a célunk, elöl akarunk lenni."

A Spanyol Nagydíjra jöhet az új motor

Ami a végsebességeket illeti, a Ferrari Bahreinben nem maradt le túlzottan a Mercedestől: Räikkönen

a célegyenes végén csak 0,8 km/ó-val volt lassabb Hamiltonnál,

aki 332,1 km/ó-s tempót ért el. A leggyorsabbnak 335,5 km/ó-val a williamses Valtteri Bottas bizonyult, de a gyári Ferrarit ebből a szempontból ügyfele, a Haas is megelőzte.

A végsebességek a bahreini időmérőn Forrás: FIA

A paddockban terjedő hírek eddig arról szóltak, hogy a Ferrarinak főleg a turbó terén vannak hiányosságai – Räikkönen autójában is az gyulladt ki két héttel ezelőtt –, a Motorsport.com viszont azt írja, inkább a belsőégésű motort és a vezérlőlektronikát szeretnék fejleszteni. Azt remélik, hogy a hengerekből kiáramló gáz energiáját növelve a turbó teljesítményét is növelni tudják, mert egyébként elégedettek vele.

Noha a gyártók közül már a szezon előtt is a Ferrari használta fel a legtöbb, 23 fejlesztési zsetont, a maradék 9-ből kijátszhatnak néhányat az ötödik versenyre, a Spanyol Nagydíjra, ott vetve be először a frissített hajtásláncot.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!