Vágólapra másolva!
A melbourne-i balesete után még vár rá egy rutinvizsgálat. Az ülése nem tört el, de megrepedt a becsapódás során.

Habár szinte sértetlenül szállt ki a ripityára tört McLarenből, miután az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon összeütközött Esteban Gutiérrezzel, Fernando Alonsónak még

át kell mennie a kötelező helyszíni orvosi rutinvizsgálaton

ahhoz, hogy versenyezhessen Bahreinben. A baleset másnapján csak a térde volt bekötve, de még egy héttel később is egy olyan tweetet posztolt, amely azt sugallta, hogy fájdalomcsillapítókat kellett szednie, és nem tudott edzeni.

Alonso McLarenje a kavicságyban felborulva többször megpördült, mielőtt a melbourne-i 3-as kanyar gumifalának csapódott. A maximális erőhatás a hírek szerint 46 G volt. Az F1-es autókat a Technikai Szabályzat szerint kötelező felszerelni egy fekete dobozzal (ezt ADR-nek hívják, és fix helyre, a kocsi hossztengelye mentén, 20 cm-rel a referenciasík fölött kell beépíteni), valamint két gyorsulásmérővel – az egyiknek a súlyponthoz közel, a másiknak a túlélőcella elején kell lennie.

Alonso csak akkor versenyezhet Bahreinben, ha az orvosok jóváhagyják Forrás: McLaren

Ettől az évtől kezdve azonban el kell helyezni egy szabványos, nagy képkocka-sebességű belső kamerát is a pilótafülke elejére, amely hátrafelé néz, és a versenyző fejének mozgását rögzíti. Ezt kifejezetten a balesetek dinamikájának tanulmányozására érdekében vezették be, és

először éppen Alonso melbourne-i bukása után vehették hasznát.

Segíthet annak eldöntésében is, hogy jogos-e az aggodalom, miszerint a 2017-re tervezett fejvédő bukókeret, a „glória" akár sérülést is okozhat, ha az autó fejre áll. „A gyorsulásmérők adataival együtt pontosan látni fogjuk, Alonso feje mikor hogyan mozgott, és a pozícióját összevethetjük a glóriáéval" – mutatott rá az Ausztrál Nagydíj utáni héten Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója.

A becsapódás során egyébként a spanyol ász ülése a korábbi hírekkel ellentétben nem tört el, de elrepedt, úgyhogy a McLarennek újat kellett készítenie belőle. A teljes Honda hajtáslánc is megsemmisült az autóban, sőt a csapat Bahreinre vázból szintén kénytelen volt újat építeni. Abban a valószínűtlen esetben, ha az orvosok alkalmatlannak találják Alonsót a versenyzésre, a McLaren várhatóan a tartalékpilótájának, Stoffel Vandoorne-nak küld behívót, aki a hírek szerint már el is indult Bahreinbe.

Gutiérrez is új autót kap

Ami a melbourne-i baleset másik résztvevőjét, Gutiérrezt illeti, az ő autója is megrongálódott az ütközés során, úgyhogy

a Haas egy új vázból másikat épített neki erre a hétvégére,

míg az előzőt hazaküldték az európai bázisukra. Az újonc csapat technikai igazgatója, Günther Steiner azt állította, van elég pótalkatrészük.

„A megjavított kasztnit majd repülővel küldjük Bahreinbe, az lesz a tartalék" – magyarázta. „A srácoknak éjt nappallá téve kell dolgozniuk, hogy elkészüljenek vele, de boldogulni fognak. A pótalkatrész készletünk megcsappant, ki azonban még nem fogyott."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!