A Renault hasonló cipőben jár, mint eleinte a Mercedes

Forma-1, Kevin Magnussen, Renault, Ausztrál Nagydíj
MAGNUSSEN Kevin (dan) Renault F1 RS. 16 driver Renault Sport F1 team action during 2016 Formula 1 championship at Melbourne, Australia Grand Prix, from March 18 To 20 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Az újjáalakuló gyári istálló technikai vezetője, Bob Bell részt vett a Mercedes csapat feltámasztásában is, és pontosan tudja, hogy idő, türelem, és sok erőfeszítés szükséges a fejlődéshez.

A múlt hétvégi Ausztrál Nagydíjon hivatalosan is visszatért önálló konstruktőrként az F1-es mezőnybe a Renault, ami 2011 óta csak motorszállítóként volt jelen a sportágban. A pontszerzés elsőre nem jött össze, de az autógyár vezetése is tisztában van azzal, hogy rögös út vezet a sikerekig. A technikai vezető posztjára egy sokat látott szakembert, Bob Bellt neveztek ki, aki korábban az enstone-i istálló csapatfőnöke, és a Mercedes egyik befolyásos háttérembere is volt.

„Akadnak hasonlóságok” – mondta az ESPN-nek a Mercedesnél és most a Renault-nál uralkodó állapotokat összehasonlítva. „Amikor a Mercedeshez mentek, még eléggé a Brawn alapjaira építkeztek, ami korábban a Honda csapata volt. Amikor ők kiszálltak, és Brawnná váltak, sok embert elküldtek, és nagyon lecsökkent a létszámuk. Az első, amit helyre kellett tenni, a csapat felépítése volt, hogy az emberek megbirkózhassanak az aktuális, a következő, majd a 2014-es autó kihívásaival.”

A Renault egyelőre nem túl versenyképes, de erre mindenki számított Forrás: DPPI media/Florent Gooden

Bell elárulta, a Mercedesnél volt, hogy három fejlesztési programot futtattak egymás mellett, és ehhez mindenképpen szükséges volt a csapat létszámának felduzzasztása. Ez viszont manapság már nem könnyű feladat, mert

ők viszont nem hajlandók felvenni akárkit, hanem „ csapat számára megfelelő embereket keressük.” Elismerte, ehhez időre lesz szükség.

A brit szakember szerint a motorfejlesztő üzemben nem lesz szükség jelentős létszámbővítésre, ott inkább a szervezeti felépítés optimalizálására koncentrálnak.

Jolyon Palmer az időmérőn és a versenyen is jobban szerepelt Kevin Magnussennél, is elégedettséggel tölti el Forrás: AFP/Brandon Malone

Bell kijelentette, „a Renault teljesen mögöttünk fog állni, biztosítják a költségvetést, ami a munkánk elvégzéséhez szükséges, de elvárják majd, hogy szállítsuk az eredményeket költséghatékony módszerekkel, és arra is számítanak, hogy a meglévő, és új forrásokból is bevételekre teszünk szert.

Bár a Renault hosszú távra tervez, az Ausztrál Nagydíjat a 11. helyen befejező Jolyon Palmer elárulta, „erős meggyőződése”, hogy a csapat nemsokára még jobb eredményeket érhet el, de „nagyon jónak” minősített a szezonkezdetet. A brit újonc rámutatott, nemsokára új fejlesztéseket várnak – köztük új első szárnyat -, és „az újítások ütemével le kellene nyomnunk néhány riválisunkat.” Palmer szerint a Renault versenytempója jobb az időmérős teljesítménynél, így már „nem kell sokáig várni, hogy rendszeresen a pontokért harcolhassunk.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!