A Williams, a Pirelli és a Force India már Melbourne-ben jelezte, hogy nem akarnak azonnali visszatérést a régi szisztémához, de Bob Fernley, a Force India csapatfőnök-helyettese kijelentette, hogy „soha sem lennénk magányos farkasok, ha azzal ártanánk a Forma-1-nek” és „nem állunk semmi olyan útjába, amely jó a nézőknek és a Forma-1-nek.” Hozzátette ugyanakkor:
Kár, hogy rögtön kidobunk mindent, mielőtt rendesen kielemeztük volna.”
Adam Cooper szakújságíró úgy tudja, a hibrid megoldás egyik legerősebb támogatója Jean Todt, az FIA elnöke. Todt egymaga is elegendő lehet ahhoz, hogy ellenálljon a csapatok akár egységes akaratának. A kieséses rendszert az FIA javasolta még a szezon előtt, mivel a csapatok és a szövetség sem értett egyet Bernie Ecclestone indítványaival, amelyek között időbüntetések és fordított rajtrács is szerepelt.
Ecclestone is szembeállt a csapatokkal
„A csapatok egyezkednek, de az én véleményem az, hogy az Ausztráliában látott formátummal folyatjuk” – nyilatkozta a 85 esztendős üzletember a La Gazzetta dello Sportnak. Az F1 ügyvezetője úgy vélte, nem szabad elsőre elvetni az új kísérleteket, és kijelentette, hogy „az új időmérő sokkoló volt, de talán megmenthetjük az új formátum előnyeit.”
Ecclestone azt akarja elérni, hogy az időmérő eredményét ne lehessen előre biztosra venni.
Én vállalkozó vagyok, el kell adnom az F1-et a versenyek rendezőinek.
Ha a közönség nem nézi a futamokat, kevesebb pénzt tudok adni a csapatoknak is. Ezért meg kell találnom a legjobb megoldást, és az érdekes lehet, hogy a versenyzők 90 másodpercenként kiesnek.” Elismerte, ő maga is „összezavarodott” a Q3 végén, mert „ez volt az első alkalom, és nem lehetett minden változót megjósolni, például azt, ahogy a Q3 eldőlt. Van még mit fejleszteni.”