Alonso ezt 20 éve nem élhette volna túl

Forma-1, Fernando Alonso, McLaren-Honda, Ausztrál Nagydíj, Forma-1 baleset
In this photo taken on March 20, 2016, McLaren Honda's Spanish driver Fernando Alonso crashes into the wall after colliding with Haas F1 Team's Brazilian driver Esteban Gutierrez during the Formula One Australian Grand Prix in Melbourne. / AFP / Newspix / Alex Coppel / - Australia OUT / IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE == NO ARCHIVE
Vágólapra másolva!
Max Mosley, az FIA volt elnöke ismét felhívta rá a figyelmet, hogy milyen hatalmas fejlődésen ment keresztül az F1-es autók biztonsága Ayrton Senna halála óta.

Másfél évtizede tartó F1-es pályafutásának egyik legveszélyesebb balesetét élte túl Fernando Alonso a múlt hétvégi Ausztrál Nagydíjon. A spanyol pilóta ellenfele, Esteban Gutiérrez autójába rohant bele nagy sebességgel, majd keresztben a kavicságyba csúszott, amelyben elakadt, így McLarenje orsószerűen megpördült a tengelye körül, végül a falnak támaszkodva állt meg. Alonso sértetlenül szállt ki a roncsból. Max Mosley, az FIA korábbi elnöke kétli, hogy ez 20 éve is így történt volna.

„Nem hinném” – mondta brit újságíróknak. „Részletes elemzés nélkül nem tudhatjuk biztosan, de

Örömteli, hogy ezeket a kockázatokat nagyban sikerült csökkentenünk. Még mindig akadnak rémes balesetek, mint Jules (Bianchié), de súlyosnak tűnő bukások esetén is lehet rá számítani, hogy a versenyző megússza, ami 20 évvel ezelőtt nem volt jellemző” – jelentette ki Mosley.

A legfrissebb hírek szerint Alonso autójának motorja is megúszta a bukást, sőt még a McLaren karosszériája is javítható Forrás: AFP/© News Ltd/Alex Coppel

„Ez Sid Watkinsnak, nagyon felkészült munkatársainak és a csapatoknak köszönhető” – emelte ki az F1 korábbi főorvosának érdemeit. „Tudományos megközelítésre volt szükség, ez nagy változást hozott az 1994-es imolai futam és

Nagyon megnyugtató, ahogy Alonso megúszott egy ilyen bukást. Jó látni a kemény munka eredményét, hiszen igen komoly ütközésről volt szó” – mondta becsapódásról, melynek során a mérések szerint 46 G-s lassulás lépett fel.

Az óriási baleset ugyanakkor egyesek szemében a jövőre tervezett F1-es bukókeret létjogosultságát is megkérdőjelezte. Az elszabaduló, és a sisakok felé repülő tárgyak ellen az istállók egy szélvédő nélküli, vagy azzal kiegészített, merev szerkezettel védenék a pilóták fejét. Aggodalomra ad okot, hogy így a versenyzők kimentése és a menekülésük is nehezebbé válhat.

Alonso önállóan és sértetlenül szállt ki a roncsból Forrás: AFP/Paul Crock

Ezt Alonso szerint is át kell gondolni. "Én könnyen kimásztam, de meg kell ezt néznünk, hogy a bukókerettől nehezeb lenne-e” – vélte a kétszeres világbajnok. Az elemzést az idei szezontól kötelezővé tett, nagysebességű kamera is segíti, amely szenzorokkal kiegészítve részletes adatokkal szolgál a versenyző fejének mozgásáról.

Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója szerint így azt is meg tudják vizsgálni, hogy Alonso túlélési esélyeit hogyan befolyásolta volna a bukókeret. „Lehetővé válik, hogy összevessük ezt azzal, mintha egy sértetlen bukókeret is ott lett volna. A raliautók példájából már tudjuk, hogy ha a bukócső közel van a versenyző fejéhez, és becsapódáskor beleüti a fejét, akkor sokkal rosszabb helyzet alakul ki, mintha semmi sem lett volna ott.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!