Vágólapra másolva!
A Pirelli szerint a megbukott időmérő is hozzáadott a verseny izgalmához, de a Mercedes technikai vezetőjéhez hasonlóan úgy vélik, a több választási lehetőség keverte meg a kártyákat.

Nem volt zökkenőmentes az új szabályok, például a megreformált időmérő vagy a rádiós korlátozások bevezetése a múlt hétvégi Ausztrál Nagydíjon, de a gumiválasztással kapcsolatos új előírások igen sikeresnek bizonyultak. A változások lényeges eleme, hogy az idei szezontól már nem két, hanem háromféle gumikeveréket választhatnak a csapatok a futamon, de ezek közül csak egyet kötelező használni, így már az első kerékcsere alkalmával nagyon változatos gumitaktikák alakultak ki.

„Már a tavalyi szezon közepe óta úgy gondoltuk, hogy kiszámíthatatlanságot és izgalmat hoz, ha háromféle keveréket lehet használni a versenyen, és szerintem ez elég jól be is vált” – mondta Paddy Lowe, a Mercedes technikai vezetője a Motorsport.com-nak. „Akadtak, akik használt közepes keveréket választottak, mások vadonatúj szuperlágyakat. Ez szenzációs, és vaójában az időmérőt is látványosabbá tettük, mert aközben is eggyel lágyabb keveréket választottunk.”

A csapatok nem mertek spórolni a gumikkal az időmérőn Forrás: © FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)/© Foto Studio Colombo

Lowe megerősítette, hogy a tavalyi pole pozíciós körhöz viszonyított 2,5 másodperces gyorsulás egy része a fejlesztéseknek, egy másik része viszont a gumiválasztásnak is köszönhető. Paul Hembery, a Pirelli motorsport menedzsere is úgy vélte, ebből a szempontból nem volt bukás az új időmérő rendszere.

– szögezte le az Autosportnak. „Ezt talán elértük, mert a csapatok csak tartani próbálták a helyüket a Q2-ben, hogy szabadon választhassanak gumit a versenyre."

„Azt is megakadályoztuk, hogy a leggyorsabb csapatok némelyike a lágy gumival próbáljon túljutni a Q2-n, ami óriási előnyt adott volna nekik a verseny elején” – utalt arra, hogy szinte senki sem lehetett biztos abban, hogy a lehető legjobb teljesítménynél gyengébb szerepléssel is továbbjuthat a Q3-ba.

A verseny végeredményét a gumiválasztás is nagyban befolyásolta, a Pirelli mérnöke is az akkor még élen álló Sebastian Vettel kerekét ellenőrzi Forrás: © FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)/© Foto Studio Colombo

Hembery viszont úgy gondolja, a változások mégis főként a verseny alatt működtek igazán jól, mert a csapatok a korábbi Ausztrál Nagydíjakhoz képest változatosabb taktikákat alkalmaztak. „Tavaly mindenki egyszer cserélt itt kereket, most viszont volt egy, kettő és három bokszkiállás is, sőt még ezeken belül is volt eltérés a csapatok által használt keverékek terén” – nyilatkozta Hembery, aki szerint

Rámutatott, hogy egy elrontott időmérő, egy váratlan Safety Car fázis vagy egyéb körülmény esetén

többféle választási lehetőség nyílik,

mint korábban. Hembery elmondta, ha a további futamokon is pozitív marad az új szabály megítélése, azt 2017-re is megtarthatják. Szerinte „Bahreinben is kialakulhat valami érdekesség, és Kína is nagyon izgalmas versenynek ígérkezik.”

Ezt támasztja alá, hogy a csapatok gumiválasztásai között a Bahreini Nagydíj előtt is markáns különbségek fedezhetők fel. Míg a Mercedes csak 1 közepes, de 6 lágy, addig a Ferrari 3 közepes, de csak 4 lágy szettet kért - ennek egyébként nincs köze a melbourne-i stratégiai hibájukhoz, mert az igényeket a tengerentúli versenyek esetében már kilenc héttel korábban le kell adni a Pirellihez.

Néhány esetben, például a Toro Rossónál a csapaton belül is vannak eltérések: Carlos Sainz eggyel több közepes, míg Max Verstappen eggyel több lágy szettet választott.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!