Társoldalunk:

Neccesebb volt a Mercedes győzelme, mint hittük

2016.03.20. 12:24

Rosberg fékhűtőjét eltömítette valamilyen törmelék, a hőmérséklet kritikus volt, ráadásul a Mercedes számításai azt mutatták, hogy 5 körrel az Ausztrál Nagydíj vége előtt mindkét autójukon beadják a kulcsot a gumik.

Az elrontott rajt után a Mercedes ügyes stratégiával visszaszerezte az első két helyet a Ferraritól az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon, de a győzelmük ezúttal kevésen múlt: Sebastian Vettel egy kicsúszás és az eggyel több bokszkiállás ellenére csak 1,6 másodperccel Lewis Hamilton mögött ért célba.

Habár tavaly is ő lett a 3., akkor 34 másodperc hátrányt szedett össze.

„Rajta kell tartanunk a szemünket a piros srácokon, mert nagyon közel vannak hozzánk. Mindent bele kell adnunk, hogy előttük tudjunk maradni" – mondta a 15. nagydíjgyőzelmét arató Nico Rosberg. „Izgalmas csatát vívtunk velük, jól kezdődött számunkra a szezon."

Rosberg zsinórban negyedik győzelmét aratta - katt a galériához!Forrás: Mercedes

Rosberg a rajtnál megelőzte ugyan beragadó csapattársát, a két Ferrari azonban őt is faképnél hagyta. Kimi Räikkönent a jobban időzített első kerékcseréjével előzte vissza, aztán a verseny megszakítása után a Mercedes bevetette a hétvégén előzőleg ki nem próbált közepes gumikat, így egyik versenyzőjének sem volt szüksége több bokszkiállásra.

A csapat főnöke, Toto Wolff azonban utólag elismerte, hogy ez kevésen múlt. „15 körrel a verseny vége előtt

a számításaink azt mutatták, hogy nem fogják kibírni a gumik"

– magyarázta. „Úgy tűnt, a bal hátsók elérik a teljesítőképességük határát, amikor már csak 5 kör lesz hátra. A hőmérsékletük körről körre esett. A gumifelelősünk azt mondta: ennyi volt, 5 körrel a leintés előttig húzhatjuk ki. És nem szólhattunk a pilótáinknak, hogy menjenek lassabban, mert attól még jobban lehűltek volna a gumik."

Wolff elárulta, hogy Rosberget fenyegette egy másik veszély is:

a táv kétharmadánál valamilyen törmelék került az egyik fékjébe.

„A hőmérséklet kritikus szintre szökött, olyannyira, hogy egy ideig azt hittük, ki kell hívnunk őt a versenyből" – mondta Wolff. „Aztán a maximális értéken maradt, végül nagyon lassan elkezdett csökkenni. Ő nem tudott erről. Nem szólhattunk neki, mert megijedhetett volna, de borzasztóan közel jártunk hozzá."

Összekoccantak a rajtnál

A Mercedes versenyzői már az első verseny első kanyarjában összeakaszkodtak, de annak ellenére, hogy még koccantak is, ezúttal nem haragudtak meg egymásra. Rosberg a rajt után Vettellel harcolva pont Hamilton elé esett be a célegyenes végi jobbosba, és bár

a csapattársa autójának első szárnya a hozzáért a jobb hátsó kerekéhez, megúszta a defektet.

„Csak most jöttem rá, mi történt, amikor Lewis említette" – mondta Rosberg. „Ha leszorítottam, elnézést kérek, nem állt szándékomban. Én is a határon fordultam ott."

Noha Räikkönen ekkor előzte meg őket, Hamilton már a rajtnál vesztett helyzetbe került, amikor a kilövés után egy pillanatra megtorpant, és az első kanyarban visszaesett a 6. helyre. „Elég eseménydúsan alakult az eleje, de nem sérült meg az autóm, csak pozíciókat vesztettem" – mondta, bár valójában letört egy darab az első szárnyából, amit a megszakítás során ki is cseréltek. „Nico külső oldalán haladtam, őt azonban leszorították, úgyhogy a fűre kényszerültem."

Hamilton a VIP-vendégekkel is megosztotta a pezsgőjét - katt a galériához!Forrás: Mercedes

„Utána vissza kellett küzdenem magam. Kemény munka volt, de élveztem" – tette hozzá. „Izgalmas volt. Nagyszerű, amikor az ember elhúz az élen, de nem történhet mindig így."

Hamilton, aki a Toro Rossókat hosszú körökön át nem tudta megelőzni, később azonban Daniel Ricciardo Red Bullja mellett elment, a 2. helyet jó eredménynek érezte az előzmények után. A versenyzőknek az új szabályok szerint csak egy kuplungkart használva, szoftveres segítség nélkül kellett rajtolniuk Melbourne-ben. A Mercedesnél még nem tudják, ezzel függtek-e össze Hamilton gondjai.

Tegnap nem sikerültek túl jól a rajtgyakorlataink"

– ismerte el Wolff. „Azt nem tudtuk, hogy ez a versenyen problémákat fog-e okozni. Még elemeznünk kell a startnál történteket, hogy a végére járjunk, mi lehetett a baj." Wolff lehetségesnek tartja, hogy a rádiózási szigorításnak nagyobb szerepe volt Hamilton elrontott rajtjában, mivel a felvezető kör elején elvégzett próbarajt után nem szólhattak neki, mennyire csúszott a kuplung a telemetria alapján.

A Mercedes az idénynyitó után máris 28 pontos előnnyel vezeti a konstruktőri összetettet.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!