Társoldalunk:

Befolyásolta-e a versenyt a rádiózási tilalom?

2016.03.20. 14:42

Hamiltonnak tetszett, hogy az Ausztrál Nagydíjon nem szóltak bele, mit csináljon vezetés közben, a Williams technikai igazgatója szerint viszont ártott a műsornak a rádióüzenetek visszaszorítása.

A hétvégén megrendezett Ausztrál Nagydíjon lépett életbe a rádiós kommunikáció újabb szigorítása, bár nem sokkal a rajt előtt a csapatok nyomására az FIA ismét lazított az előírásokon:  megengedték, hogy a futamon a versenyzőkkel menet közben egyeztetni lehessen a követendő stratégiáról. Az új szabályozás miatt a mérnökök és a pilóták jóval kevesebbet beszélgetnek, de ez a futamon 2. helyezett Lewis Hamiltont egyáltalán nem zavarta.

Én semmilyen különbséget nem éreztem a többi versenyhez képest” – mondta a rádiózással kapcsolatban. „Annyi információm mindig volt, amennyit akartam, és kicsit nagyobb beleszólásom volt az autóban elvégzett műveletekre, de én így szeretem, különösen a motor beállításai terén” – mondta a brit pilóta, akitől a futam elején egyszer megtagadták a választ, később viszont kapóra jött neki, hogy Max Verstappen mögé beragadva beszélgethetett a stratégiáról.

A lényeget élő szóval kellett megbeszélni, mert a rádiós kommunikációt megnyirbálták, ezt viszont Hamilton (háttal) nem bánta, Wolff (szemben) már annál inkább - még több kép a galériában!Forrás: AFP/Peter Parks

„Nekem kellett eligazodni rajta, ahogy tavaly is” – mondta a brit pilóta, aki harmadik világbajnoki címének megnyerése után többször is megkérdőjelezte csapata döntéseit, de amikor eltért az eredeti tervtől, rendszerint rossz döntést hozott. Úgy véli, a szabályváltozás nagyjából semmilyen változást nem hozott.”

Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója viszont úgy látja, a tiltás nem befolyásolta ugyan a verseny végkimenetelét, de a rádióüzenetek „a TV-ből valószínűleg hiányoztak, mert kevés volt belőlük.” Symonds szerint az egész felhajtás „semmit sem adott hozzá” a futamhoz, „csak több munkát adott az embereknek, hogy átírják a szoftvert a kijelzőhöz, meg ilyesmi. Semmit sem értünk el ezzel, de a show-ból elvettünk egy kicsit.”Azok az üzenetek valóban teljesen hiányoztak, amelyek tippet adhattak volna a nézőknek a pilóták stratégiájával vagy a verseny további alakulásával kapcsolatban, Verstappennek köszönhetően viszont kiderült, hogy az indulatos versenyzők – és a közvetítés rendezője –

továbbra sem riadnak vissza attól, hogy akár káromkodva véleményt nyilvánítsanak

a rádióban.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Mindössze a rajtnál lehetett sejteni, hogy a versenyzők nem indultak olyan tökéletesen, mintha kívülről segítették volna őket a beállítások terén, talán ennek is köszönhető, hogy a két Ferrari faképnél hagyta a két Mercedest. „Amikor a versenyző nekivág a felvezető körnek, tudjuk, hogy mennyit csúszik a kuplung, és ha ehhez nem lehet igazodni, az számít” – mondta Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója.

Eddig ezt a feladatot rádiós „távsegítséggel” oldották meg, a mérnök megmondta a versenyzőknek, hogy milyen beállításokat módosítson, az idéntől azonban ezt már nem szabad megtenni. Wolff elismerte, később nehezükre esett nem figyelmeztetni a versenyzőiket, hogy kíméljék a gyorsan elkopó bal hátsó gumit, és úgy vélte, a későbbiekben biztosan kialakul majd olyan helyzet, amikor a kommunikáció megkötése miatt a mérnökök tehetetlenné válnak.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!