Mindössze a rajtnál lehetett sejteni, hogy a versenyzők nem indultak olyan tökéletesen, mintha kívülről segítették volna őket a beállítások terén, talán ennek is köszönhető, hogy a két Ferrari faképnél hagyta a két Mercedest. „Amikor a versenyző nekivág a felvezető körnek, tudjuk, hogy mennyit csúszik a kuplung, és ha ehhez nem lehet igazodni, az számít” – mondta Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója.
Eddig ezt a feladatot rádiós „távsegítséggel” oldották meg, a mérnök megmondta a versenyzőknek, hogy milyen beállításokat módosítson, az idéntől azonban ezt már nem szabad megtenni. Wolff elismerte, később nehezükre esett nem figyelmeztetni a versenyzőiket, hogy kíméljék a gyorsan elkopó bal hátsó gumit, és úgy vélte, a későbbiekben biztosan kialakul majd olyan helyzet, amikor a kommunikáció megkötése miatt a mérnökök tehetetlenné válnak.