Vágólapra másolva!
Az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén elért legjobb köridők alapján a McLaren 5 másodpercet fejlődött az egy évvel ezelőttihez képest, de még a Ferrari is 3-at. Hamilton megközelítette a pályacsúcsot. Ki mennyivel lépett előre?

Gyorsan kiszámoltuk, a Forma-1-es csapatok az idénynyitó Ausztrál Nagydíj hétvégéjén eddig elért időeredményeik alapján mennyit fejlődtek a tavalyihoz képest. A mérleget van értelme már az időmérő után megvonni, mert a versenyen rosszabbak szoktak lenni a köridők.

Mindenki gyorsabb volt, mint egy éve ilyenkor,

mégpedig nem is kevéssel: átlagosan 2,79 másodperccel. Ebből 6-8 tizedmásodperc alighanem annak tulajdonítható, hogy a Pirelli ezúttal a szuperlágy gumikat is felvette a melbourne-i kínálatába, de a különbség még ezt figyelembe véve is jelentős.

A McLaren több mint 5 másodperccel gyorsult - katt a galériához! Forrás: McLaren

A változatlan technikai szabályrendszer révén, a hibrid turbómotorok kiforrottabbá válásával az autók egyre gyorsabbak –

Lewis Hamilton 1:23.837-es pole-ideje már alig 3 tizeddel marad el a pályacsúcstól,

amit Sebastian Vettel ért el még a 2011-es Q3-ban, a V8-as Red Bull-Renault-val. Hamilton a tavaly első rajtkockát érő 1:26.327-es körével az idén még az időmérő döntőjébe sem jutott volna be, csak a 14. helyet szerezte volna meg. 2004-ben, a V10-es korszak csúcspontján sem fért be senki 1:24 alá.

A legnagyobb előrelépéssel a McLaren-Honda büszkélkedhet: ők 5,3 másodperccel voltak gyorsabbak a tavalyinál, de erre könnyű azt mondani, hogy volt hová fejlődniük. A Force India, a Toro Rosso és a Ferrari is 3 másodpercet meghaladó javulást ért el, míg a legkevésbé a Renault (Lotus) és a Sauber gyorsult.

Érdekes módon a Mercedes is a középmezőnybe került; ők kb. 3 tizeddel vannak az átlag alatt, míg a Ferrari ugyanennyivel van fölötte. A barcelonai teszteken még az Ezüstnyilak könyvelhették el a legkisebb, 0,555 másodperces javulást. Az átlag ott egyébként csak 1,34 másodperc volt.

A versenyzők legjobb köridejei a hétvégén Forrás: Farkas Péter - Origo

Persze – ahogy reménykedve a Ferrarinál is megjegyezték – a tapasztalatok szerint az Albert Park nem tipikus pálya, nem feltétlenül vetíti hűen előre a máshol várható erőviszonyokat, de egyelőre csak ebből tudunk kiindulni.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!