Vágólapra másolva!
Az FIA ragaszkodik ahhoz, hogy jövőre megjelenjen a sokat bírált bukókeret az F1-ben, de nem zárják ki, hogy később más megoldást válasszanak. A Red Bull javaslatát kiforratlannak tartják.

Az idei előszezon egyik leginkább felkapott témája a bukókeret tesztelésének megkezdése volt. A Mercedes által kidolgozott, és a Ferrari által kipróbált szerkezet elsősorban a nagyobb alkatrészek, például a kerekek ellen védené a pilóták fejét, és több versenyző is úgy véli, hogy életeket menthet. Mások viszont a látvány miatt ódzkodnak a glóriának nevezett megoldás bevezetésétől, és úgy vélik, a Forma-1 már most is elég biztonságos. Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója szerint viszont jól haladnak az előkészítésével.

„Mostanáig eléggé átfogóan teszteltük, szerintem például

– nyilatkozta. „Kockázatelemzést kell még végeznünk, és egyéb részleteket, például a mentés kérdését is meg kell vizsgálnunk. Egyeztetnünk kell az orvosi stábokkal is, de szerintem jól állunk” – vélte. „Felállítottunk egy külön munkacsoportot, amelyet a Mercedes és a Ferrari vezet, úgy gondolom, remek munkát végeznek.”

Ez még csak egy prototípus, elsősorban a kilátást tesztelték a Ferrari versenyzői Forrás: © FERRARI MEDIA/© Foto Studio Colombo

A Red Bull készített egy alternatív tervezetet, a két szélső, keskenyebb pillérre rögzített, kisebb tárgyal ellen is védelmet nyújtó szélvédőt, de Whiting szerint ez a javaslat „jelentős hátrányban van a fejlesztés terén, még nem teszteltük. Lehet, hogy további védelmet nyújt. Azt viszont

míg a glória valószínűleg az.”

A veterán versenyigazgató szerint akkor sem halasztják el a bukókeret bevezetését, ha további változatok merülnek fel, mert egyelőre a Ferrarin kipróbált glóriát tesztelték és elemezték átfogóan, ezért ehhez próbálják véglegesíteni a rögzítési pontokat is. A céldátum május, mert a csapatok akkor kezdik meg az érdemi munkát a 2017-es autóikon.

Bár nem nevezte meg az istállót, Whiting azt is elárulta, hogy a Ferrari versenyzői számára nem csak a kilátás alakult jobban a vártnál a keret használatával, a kiszállás sem okozott gondot nekik.

Kizárta, hogy Lewis Hamilton felvetése nyomán a bukókeret önkéntesen használható legyen,


hiszen a HANS és a bukósisak viselése sem fakultatív. Megemlítette, hogy várhatóan a kerekeket rögzítő kábelekkel kapcsolatos előírások is szigorúbbak lesznek a 2017-es szezontól kezdve.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!