Vágólapra másolva!
A barcelonai tesztek vége óta is változtattak a hajtásláncukon, végre maximálisan ki lehet használni a teljesítményét.

A Renault tavaly jelentős lépéshátrányban kezdte a szezont, mivel a csapatai a téli teszteken súlyos vezethetőségi és megbízhatósági problémákkal szembesültek. Emiatt több versenybe telt, mire használható állapotba tudták hozni a hajtásláncukat, és mivel a teljesítmény fokozására irányuló fejlesztéseket csak utána kezdhették el, a Red Bull-lal is csaknem a szakításig fajult a kapcsolatuk.

A Renault még mindig gyengébb a Mercedesnél és a Ferrarinál Forrás: DPPI media/Florent Gooden

Az idén sokkal jobban alakult számukra az előszezon. Míg a Toro Rosso a Ferrari motorjára váltott, a tavalyihoz képest a Red Bull Racing és a Renault gyári alakulata is sokkal több kilométert tudott megtenni napi átlagban. Bár a Milton Keynes-i istállónál nem érezték erősebbnek az RS16-ot az elődjénél, a Renault Sport ügyvezetője, Cyril Abiteboul azt mondta, már az idénynyitó hétvégéjére is új specifikációval készültek.

„Vannak újdonságok a motoron, mindenekelőtt azt a célt szolgálják, hogy javuljon a teljesítménye.

– ígérte. „Kopogjuk le, de remélem, ez be is bizonyosodik a hétvégén."

A Renault egyik motorja a Red Bullban 3803 km-t tett meg a tesztek folyamán, ezért Abiteboul bízik benne, hogy nem ismétlődik meg az egy évvel ezelőtti malőr, amikor Melbourne-be megérkezve máris egy kellemetlen SMS várta Christian Hornertől.

„Azt írta, alig 46 km után lerobbant az egyik motorunk" – emlékezett vissza. „Most épp az ilyeneket szeretnénk elkerülni, ezért a megbízható működés kiemelten fontos célunk."

Abiteboul hozzátette, hogy

a Renault csapatainak versenyzői ezúttal maximális teljesítményen használhatják majd a motorjukat,

„amire tavaly különféle, a hardverrel és szoftverrel is kapcsolatos okokból nem volt lehetőség."

A 2015-ös idénynyitóról Max Verstappen egy motorhiba miatt 32 kör után kiesett, míg Danyiil Kvjatot a sebességváltóval kapcsolatos probléma már a rajt előtt kivonta a forgalomból.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!