Vágólapra másolva!
A Williams tetszését el is nyerte a még csupán rajzon látható tervezet. Christian Horner nagyon ellenzi a Ferrari által korábban kipróbált megoldást, Claire Williams pedig még futurisztikusabb megoldást szeretne látni.

Rég nem látott szópárbajt generált a Ferrari azzal, hogy kipróbálta a Mercedes által bemutatott, és az FIA által alaposan megvizsgált bukókeret prototípusát. A versenyzőknek általában nem tetszik, de néhány kivételtől eltekintve elfogadják, mert a többségük úgy véli, a biztonság az elsődleges szempont az új fejlesztés megítélésekor. Ezzel Christian Horner is egyetért, de a Motorsport.com-nak korábban elmondta, a Red Bull készített egy „elegánsabb, és jobb kilátást biztosító” változatot.

A szakportál készített egy látványtervet is Hornerék megoldásáról, ennek lényege, hogy

egy központi tartópillér helyett két vékonyabbat helyeznének el, és szélvédőt is építenének a szerkezetbe,

így az a Mercedes/Ferrari változattal ellentétben védhetne a kisebb repülő testek ellen is. Claire Williams, az édesapja nevét viselő F1-es istálló csapatfőnök-helyettese elismerően nyilatkozott az ötletről.

A Mercedes ötletét meglepő módon először a Ferrari tesztelte Forrás: © FERRARI MEDIA/© Foto Studio Colombo

„Nagyon tetszik a Red Bull vadászgépes koncepciója” – mondta Williams. „Ha azt szeretnénk elérni, hogy az új versenyautók futurisztikusan nézzenek ki, akkor tegyük rájuk a vadászrepülők pilótafülkéjét!” – javasolta, de az FIA korábban kipróbálta azt is, és rájöttek, hogy az nem tudna ellenállni egy becsapódó keréknek. „Szerintem ez egy izgalmas megoldás” – mondta Williams a Red Bull ötletéről. Aggasztó viszont az eső és a párásodás, úgyhogy még dolgozni kell rajta.”

Williams elárulta, hogy az FIA jelenleg mindkét változatot vizsgálja, és ő azt fogja támogatni, amelyik biztonságosabb lesz a versenyzők számára.

Ezt az érvet Christian Horner is elfogadja, de közölte, nem tetszik neki a Ferrarin kipróbált verzió.

„Megértem, hogy a versenyző biztonsága abszolút elsőszámú szempont, de én kissé régivágású vagyok, és a nyitott pilótafülkés versenyzés 60 éve létezik, az ezzel járó veszélyekkel együtt. Persze, mindent meg kell tennünk, hogy ezeket csökkentsük. A most vizsgált javaslat, a glória nem védte volna meg Felipe Massát, és sajnos Jules Bianchit sem” – mondta Horner, de arra nem tért ki, hogy Bianchi a hirtelen lassulás miatt szenvedett végül halálos agykárosodást.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!