Vágólapra másolva!
Az új amerikai csapat, a Haas F1 Team alapítója elismeri, hogy hiába ismeri jól a NASCAR-t, az F1-es autók összetettsége váratlanul érte. Ezen a héten komoly problémákba is ütköztek.

Meglepően jól indult az új Haas istálló felkészülése a múlt héten, de a kedden kezdődő második barcelonai tesztsorozat elejétől fogva gondokkal küszködnek. Miután az első napon Esteban Gutiérrez csak 23 kört tudott megtenni egy ismeretlen hiba miatt, amelyet később az üzemanyagrendszerben azonosítottak be, szerdára virradóra új turbót is szereltek az autójukba – ám az rögtön az első ellenőrző körben túl nagy fordulatszámmal pörgött, ezért megint ki kellett cserélni.

A Haas kedd óta komoly technikai gondokkal küzd Forrás: NurPhoto/Joan Valls/Urbanandsport/Nurphoto/Joan Valls/Urbanandsport

Gutiérrez így délután 4 óráig mindössze egyetlen kört tölthetett a pályán, pedig

a Haasnak újoncként minél több gyakorlásra lenne szüksége.

A felkészülés még úgy is nehéznek bizonyul számukra, hogy nemcsak a motort és a váltót, hanem lényegében a szabályok által engedélyezett összes alkatrészt a Ferraritól veszik meg, de Gene Haas – akinek az amerikai NASCAR-ban 2002 óta van csapata – elismerte, hogy el sem tudta képzelni, mennyire összetettek az F1-es autók.

– mondta. „Technikai szempontból lenyűgözőek. A mérnökök számára, akik tervezik illetve üzemeltetik őket, nagyon komoly kihívás működésre bírni ezeket az autókat. Másrészről viszont nem hiszem, hogy a nézők átérzik, milyen összetettek. Még én sem tudtam. Kicsit naiv voltam azzal kapcsolatban, hogy mire van szükség az autók életre keltéséhez."

„Rettenetesen bonyolult folyamat. Ezekkel az autókkal úgy általában véve nagyon bonyolult versenyezni, ami őszintén szólva kicsit le is taglózott."

Gutiérrez figyelmeztette a csapatot, hogy bármilyen frusztráló a helyzet, nem szabad elveszteniük a türelmüket a nehézségek miatt. „Az időjárás tökéletes, a pálya jó állapotban van, úgyhogy kint szeretnénk lenni rajta" – mondta Haas. „A múlt hetünk remekül sikerült, valószínűleg inkább a mostani az, amely tipikusnak számít. Nem tudok rá hihető magyarázatot, hogy miért éppen most jöttek elő a problémák."

A teszt első hat napja alatt a Haas tette meg a legkevesebb kört

– alig harmadannyit, mint a kilométerlistát vezető Mercedes. Gutiérrez számára külön gondot jelent, hogy ezen a héten az ő két napját vesztegették el, így keveset tudott gyakorolni, ezért megpróbálja kiharcolni, hogy a Romain Grosjeannak fenntartott csütörtöki és pénteki napból is kapjon meg legalább egy felet.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!