Társoldalunk:
Hírlevél

2020-ig maradnak a V6-os motorok az F1-ben

2016.01.20. 10:04

Áttörést értek el az F1-es motorokkal kapcsolatos állóháborúban a csapatok és az FIA képviselői: 2020-ig alapvetően nem változnak az erőforrások, de az áruk körülbelül felére fog csökkenni.

Egyezségre jutottak az F1-es stratégiai munkacsoport, és az FIA F1-es bizottságának tagjai a világbajnokságban használt motorokkal kapcsolatos nézeteltérések kapcsán, értesült az Autosport és a Motorsport.com is. A két szakportál tudósítása szerint 2020-ig várhatóan alapvetően nem változnak a jelenlegi V6-os hibrid erőforrások, de 2018-tól új szabályok lépnek életbe, amelyek révén az ügyfélmotorok ára jelentősen csökken.

A túlélésért küzdő független istállók bő két éve elégedetlenkednek az erőforrások alaposan megnövekedett ára miatt. 2015-ben gyártótól függően 20-25 millió euróba is került számukra, hogy autójukba hajtás kerüljön, 2018-tól viszont várhatóan 12 millió euró körüli összegre csökkennek a költségek. A gyártók ezt valószínűleg több alkatrész szabványosításával érik majd el, de azt egyelőre nem tudni, hogy ez a gyakorlatban mit jelent, és érinti-e a gyári istállók erőforrásait is.

A mezőny ezután is azonos szabályok szerint épített erőforrásokat használ majdForrás: AFP

Megállapodás született azzal kapcsolatban is, hogy 2018-tól kötelező lesz minden független csapatot ellátni erőforrásokkal, így elméletileg nem alakulhat ki olyan helyzet, amelybe a Red Bull istállói – majdnem – belesétáltak, miután kirúgták a Renault-t, de a többi gyártó nem volt hajlandó számukra a legfrissebb motorjukat átadni. A 2018-as szezontól erre vonatkozóan írott szabály lép majd életbe, amit az FIA Motorsport Világtanácsa is jóváhagy.

További tervezett költségcsökkentési eljárás, hogy a jelenlegi négyről háromra csökkenhet a szezon során, egy adott pilóta által használható sebességváltók száma. A kilátásba helyezett intézkedések következménye, hogy a Bernie Ecclestone és az FIA által kilátásba helyezett független motorszállító belépésére vonatkozó tendert nem írják ki, és 2020-ig biztosan egységes motorformula, a jelenlegi erőforrások továbbfejlesztett változata szerepel majd az F1-ben.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!