Vágólapra másolva!
Tavaly majdnem szakítottak, de a Red Bull szerint motorszállítójuk, a Renault jobban teszi, ha saját gyári csapatuk helyett velük próbálnak meg sikereket elérni.

A 2015-ös szezon egyik meghatározó témája volt, hogy a Red Bull szinte bármilyen áron megpróbált szabadulni az általuk sokat kritizált, és eleinte valóban megbízhatatlan, majd az egész év során gyengének bizonyuló Renault erőforrásoktól. Az osztrák kézben lévő brit istálló terve viszont kútba esett, mert senki sem volt hajlandó a franciák helyébe lépni, és a Toro Rosso is csak egy évvel régebbi fejlesztésű Ferrari erőforrásokat tudott szerezni.

Annyira sikerült magukra haragítaniuk a Renault, hogy az autógyár inkább visszavásárolta a Lotust, és csak TAG Heuer névre keresztelt motorokat szállítanak korábbi gyári partnerüknek, akik kénytelenek voltak lemondani a Renault-Nissan csoporthoz tartozó Infiniti márka szponzori pénzeiről is. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója viszont a Motorsport Magazinnak elmondta, a Lotus „csapatát és pilótáit elnézve” szerinte a Renault-nak továbbra is az ő istállóját kellene előnyben részesíteni.

A Red Bull szerint a Renault jobban jár, ha továbbra is őket favorizálják, az idén viszont eltűnik a franciák márkajelzése az osztrákok autóiról Forrás: DPPI/Jean Michel Le Meur

„Ha vetek egy pillantást a jelenlegi Lotus csapatra, ami már a Renault gyári istállója, úgy gondolom, ha eszüknél vannak, mindent a mi lapjainkra tesznek fel” – jelentette ki az osztrák, aki hozzátette, az együttműködésükön nem változtat, hogy 2016-tól a franciák külön is részt vesznek a világbajnokságban. „A Renault-nak lett egy csapata, de mi mindig is fizető ügyfelek voltunk” – közölte, és elárulta, a szerződésben rögzítették, hogy mindig megkapják a legújabb fejlesztéseket.

A L’Equipe című francia napilap közben úgy tudja, hogy a Renault a közeljövőben harminc fővel erősíti meg az enstone-i szakembergárdát. A bővítés minden részleget érint, azt viszont nem tudni, hogy az erőforrásért felelős munkacsoportot hogyan érinti majd. Marko mindenesetre arra számít, hogy a 2015-ös Ferrari motorra váltó Toro Rosso a szezon elején „körönként öt-hat tizedmásodperccel” gyorsabb motorral rendelkezik majd, mint a Red Bull.

Eddig általában nem volt kérdés, hogy a Red Bull előnyben van a Toro Rossóval szemben, de az idén fordulhat a kocka a Ferrari motorjainak köszönhetően Forrás: AFP

„Számukra viszont hátrányos, hogy nem kapják meg a legfrissebb (Ferrari) erőforrást, és további fejlesztéseket sem” – magyarázta Marko. „Ha a status quo nem változik, a Toro Rosso biztosan előttünk lesz az első versenyen. Ez nem szerencsés, de nem okoz gondot” – tette hozzá. „Egy család vagyunk, és a fő csapatnak, a Red Bull Racingnek igyekeznie kell majd. Abban viszont biztos vagyok, hogy a fejlesztések révén (a Renault-val) legalább a (2015-ös) Ferrari motor szintjét utolérjük.”

A Renault-val kapcsolatos véleménye mellett Marko bírálta az élen álló Mercedes istállót, mert a Pirellivel egyetértésben nemrég kifogást emeltek a tervezett, 2017-es szabálymódosítások ellen. Úgy vélték, az autók túlságosan gyorsak, és ezáltal veszélyesek lehetnek, de Marko nem hisz az érvelésüknek. „A Mercedes szerint a gumik nem bírnák a tervelést, de ez egy gyenge kifogás. Most előnyös helyzetben vannak, és természetesen nem akarnak semmilyen változást” – jelentette ki.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!