Vágólapra másolva!
Christian Horner szerint az éjszakai futamon mutatott formájuk is közrejátszott abban, hogy a Mercedes után a Ferrari sem adott nekik motorokat 2016-ra.

Kis dózisokban csepegteti a Red Bull az elmúlt hónapok híreit meghatározó kanosszajárásuk hátterével kapcsolatos részleteket. Az ügy lényege, hogy a Renault motorral elégedetlen istálló először hangosan bírálni kezdte a partnerét, majd ki is adták a franciák útját, mert úgy hitték, megállapodtak a Mercedesszel arról, hogy 2016-tól tőlük kapnak erőforrásokat. Az üzlet viszont kútba esett, mert Toto Wolff meggyőzte a stuttgarti igazgatótanácsot, hogy ne szolgálják ki a Red Bullt.

„Sokkal több dolog volt a háttérben, mint ami napvilágot látott” – mondta Christian Horner. „Nyáron rengeteget tárgyaltunk, magánemberek között megállapodások is születtek, amelyeket aztán újratárgyaltak, és iszonyú sok volt az egészben a politika is.” Horner megerősítette, hogy a Red Bull első embere, Dietrich Mateschitz az egyeztetések során „benne volt a sűrűjében, és azt hitte, megkötötte az üzletet. Dietrich mindig is nagy jelentőséget tulajdonított egy kézfogásnak. Így éli az életét, a cégét is így vezeti.”

Ricciardo Szingapúrban a futamgyőztes Vettelt is megszorongatta, még a Ferrarinál sokkal gyengébb Renault motorral is Forrás: AFP/Mohd Rasfan

A Red Bull csapatfőnöke szerint az istálló tulajdonosa a Mercedes és a Ferrari hátraarca miatt „eléggé kiábrándult” a Forma-1-ből, és ő ezt meg is érti. Horner rámutatott, hogy a két csapat mellett a Red Bull versenyt rendez és pilótákat is nevel, de közben Mateschitz úgy érezte, hogy „éppen kiszorítják” a sportágból. „Niki Lauda mindent megtett azért, hogy kapjunk tőlük motort, de Toto (Wolff) sajnos kifejezetten ellene volt, hogy Mercedes erőforrás kerüljön a Red Bull hátuljába” – mondta.

Az osztrák kézben lévő brit csapat menedzsmentje ezután a Ferrarihoz, majd a Hondához fordult, végül kénytelenek voltak ismét a Renault-val megállapodni, és TAG Heuer néven továbbra is a franciák erőforrásait használni. „Érthető, hogy a Mercedes és a Ferrari nem igazán volt érdekelt abban, hogy az előnyük legnagyobb zálogát egy versenyképes csapatnak adják” – vélte Horner. „Ezért kell átgondolni a szabályokat, mert nem helyes, hogy a gyártók szövetkeznek egymással.”

Az év során egyre dacosabbá váló csapat azzal is vádolta az ellenfeleit, hogy félnek tőlük, amit Horner két példával is igazolni próbált. „Úgy tűnik, a spái középső szektorban nyújtott teljesítményünk ráijesztett néhány emberre, pont, amikor a Mercedesszel tárgyaltunk” – állította. „A szingapúri eredményeink pedig teljesen megrémítették a Ferrarit. Bizonyos szempontból a sikereink áldozatai lettünk, de küzdünk tovább, és a megoldások is letisztulnak majd.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!