Vágólapra másolva!
Ez lehet a költségcsökkentés egyik módja, de az erőforrás néhány elemét egységesíthetik is. A Ferrari szerint nem szabad lemondani a jelenlegi hibrid rendszerről.

Miután az F1 Commission novemberben leszavazta a független, alternatív Forma-1-es motorok bevezetését, a gyártók azt a feladatot kapták, hogy január 15-ig álljanak elő olyan javaslatokkal, amelyek megoldanák a fennálló motorproblémákat. Egyelőre csak annyi biztos, hogy a jelenlegi erőforrásoknál olcsóbb, erősebb és hangosabb F1-es motorokat szeretnének bevezetni, lehetőleg már 2017-ben.

Bár a Honda motorprogramjának főnöke, Jaszuhisza Arai nemrég úgy nyilatkozott, a gyártók még nem sokra jutottak az olcsóbb motorok ügyében, néhány megoldási javaslat már kiszivárgott. A Motorsport.com információi szerint a gyártók jelenleg három területre összpontosítanak. Felmerült például, hogy a jelenlegieknél is tartósabb motorok építése lehet a megoldás. Az elképzelés szerint a pilóták négy helyett csak három motort használhatnának büntetlenül egy idényben, ami eleinte ugyan növelné a költségeket, de hosszú távon kifizetődő lenne.

Egy másik elképzelés szerint be kellene fagyasztani a munkát azokon a hajtáslánc-elemeken, amelyeket már olyan magas szintre fejlesztettek, hogy nem indokolják a további ráfordításokat. Azt a javaslatot is fontolóra veszik, hogy néhány elemet – például az MGU-H-t vagy az MGU-K-t – egységesítenek, ezeket mindenki ugyanattól a beszállítótól szerezhetné be.

A Ferrari megtartaná az MGU-H-t Forrás: AFP

Elképzelhető azonban, hogy az említett változtatások túl nagyok lennének ahhoz, hogy már 2017-ben bevezessék őket. Kérdés, hogy az FIA elfogadná-e a csúszást, vagy pedig hamarabb megvalósítható ötleteket kérnek a gyártóktól.

Ragaszkodnak az MGU-H-hoz

A gyártók munkáját nehezíti, hogy időközben arról is folynak a viták, hogy a hibrid motorok mindegyik elemét meg kell-e tartani a jövőben is. Az Abu-dzabi Nagydíj hétvégéjén felmerült, hogy a költséges hőenergiájú motor-generátort (MGU-H) kiiktathatják, de a felvetést nem mindenki támogatta.

A legújabb éghajlat-változási keretegyezményt figyelembe véve a Ferrari is úgy gondolja, hogy az F1-nek folytatnia kell a hibrid technológia fejlesztését. „Miután annyit tettünk a káros gázkibocsátás ellen, sértő, amikor arról beszélnek, hogy vissza kell térnünk a szívómotorokhoz és a kevésbé komplex hibrid rendszerekhez" – nyilatkozta a csapat elnöke, Sergio Marchionne. „Ezzel visszafelé tennénk egy lépést. A világ előre halad, ahogy a párizsi döntés is bizonyítja. Ehhez az F1-nek is alkalmazkodnia kell."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!