Vágólapra másolva!
Toto Wolff szerint az alkalmazottak már így is túlterheltek, és elképzelhető, hogy néhány futamon helyettesíteni kell az állandó csapattagokat.

Jövőre a Forma-1 történetének leghosszabb idénye vár a csapatokra, a 2016-os szezonban 21 versenyen kell helyt állniuk. Ez kettővel több, mint idén, visszatér ugyanis a Német Nagydíj, és Azerbajdzsán is versenyt rendezhet.

Toto Wolff szerint a 21 versennyel a Forma-1 túl messzire merészkedett, miután már a 19 futamos idei bajnokság is a határokat feszegette. Bár a Mercedes nagy előnnyel végzett a konstruktőri és az egyéni világbajnokság élén, Wolff úgy látta, a csapattagok túlhajszoltak voltak. „Már a 19 futammal is elértük a mentális és fizikai kimerültség határát" – jelentette ki.

Wolff szerint a csapatoknak fejtörést okoz az új versenynaptár Forrás: AFP

Az osztrák szerint egy évben 21 nagydíjhétvégét teljesíteni „már nem is lehetséges". „Ezt egyszerűen nem lehet megvalósítani" – nyilatkozta a SID hírügynökségnek, hozzátéve, hogy a sok verseny a csapat munkarendjének átalakítását is eredményezheti.

„Ez egy bonyolult helyzet, de lehet, hogy egy második vonalat is be kell vetnünk, hogy az állandó csapattagjainknak legyen idejük a pihenésre" – mondta. „Továbbra is szeretnénk maximális teljesítményt nyújtani, de ez nem fog megtörténni, ha az embereink 365 napot dolgoznak évente."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!