Vágólapra másolva!
Japánban okozott felhördülést, amikor a csapatrádión GP2-es motornak nevezte a Honda erőforrását. Szerinte jót tett a küszködő gyártó erőfeszítéseinek.

Tönkretette a Honda gyengélkedése a McLaren illetve a versenyzői, Fernando Alonso és Jenson Button idei szezonját. A két klasszis próbált jó arcot vágni példátlan küszködéshez, de olykor náluk is betelt a pohár. Alonso a Kanadai Nagydíjon idegesen közölte csapatával a rádión, hogy „amatőrnek” érzi magát, Japánban, a Honda hazai pályáján pedig azt kiabálta, hogy „GP2-es motor” van az autójában. A spanyol később a magánjellegű rádióüzenetek közvetítésének leállítását javasolta.

„Sok rádióüzenetet nem sugároznak, pedig rengeteg levezető kör alatt köszönetet mondunk a csapatnak, mert nagyon nehéz dolguk van. Néha egymás után háromszor cseréltek motort, aztán szereztünk egy pontot, két pontot vagy csak ennek a közelébe jutottunk. Rengeteg pozitív üzenetet soha sem adnak le. Japánban, amikor ez megtörtént, tudtam, hogy talán közvetíteni fogják” – ismerte el a BBC-nek.

Alonso tudta, hogy hallhatják, amit mond Forrás: AFP

A kétszeres világbajnok szerint „extrém lépéseket kell tennünk, ha jövőre versenyképessé akarunk válni”, és „nagy gondokra nagy megoldások kellenek." Alonso ismét elmondta, hogy nem az idei teljesítményére a legbüszkébb. „Szerintem nem most nyújtottam a legjobb formámat” – vélte. „Volt néhány jó versenyem, de nem mindenhol voltam elég következetes.”

Alonso úgy érzi, a szuzukai első húsz köre sikerült a legjobban, de nem tudott mindig ezen a szinten vezetni. „Néha kevés kört tettem meg műszaki hibák miatt, máskor gyorsak voltunk a kanyarokban, de lassúak az egyenesekben, így nem tudtam maximalizálni a tempót.” Ígéri, hogy jövőre minden futamon úgy fog szerepelni, mint a Japán Nagydíj elején, vagy az USA Nagydíjon tette.

Alonsóra nem sértődtek meg a Hondánál, a hétvégén különböző járműveiket is kipróbálhatta

„Az embernek legalább egy kicsit versenyképesnek kell lennie ahhoz, hogy élvezze ezt az egészet. A kellő gyorsaság nélkül nehéz élvezetesnek találni, több benne a bosszúság, mint a szórakozás. Mindig akadnak új kihívások: új pályák, esős versenyek, jó lehetőségek, rajtok, első körök. Ezek élvezetes pillanatok, de egy idő után a bajnokságért kell küzdenünk. Ez a végső cél” – foglalta össze.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!