Társoldalunk:
Hírlevél

Nincsenek biztonságban a Renault versenyzői

2015.12.06. 18:50

Carlos Ghosn, a Renault első embere szerint csak januárban dőlhet el, hogy a már bejelentett Pastor Maldonado és Jolyon Palmer vezeti-e majd a Renault autóit vagy egy francia pilóta kap lehetőséget.

Hosszú hónapok tárgyalása után végre eldőlt, a Renault visszavásárolja a Lotus néven működő enstone-i csapatot, de az új gyári csapat szervezeti felépítésének, és stratégiájának kialakításáig még januárig várni kell. Erre hivatkozva Carlos Ghosn, a Renault-Nissan szövetség első embere nem erősítette meg, hogy az elképesztő szponzori pénzeket hozó Pastor Maldonado és a valószínűleg szintén előre fizető Jolyon Palmer vezetheti jövőre az autóikat.

„Hónapokig tartott a helyzet áttekintése, a tárgyalás, és a partnerekkel, üzletfelekkel, valamint a Forma-1-gyel való egyeztetés” – ismerte el Ghosn a Le Figarónak, majd amikor arról kérdezték, lesz-e francia versenyző 2016-ban a Renault volánja mögött, azt felelte: „Néhány hétig még várnunk kell. 2016 januárjában lesz egy megbeszélésünk, azután bemutatjuk a szervezetünket, a céljainkat, a stratégiánkat, és a versenyzőinkről, valamint a partnereinkről is szót ejtünk majd.”

Palmer jövőre már versenyzői szerződést kapott, de még nem biztos, hogy autóba is ülhetForrás: AFP

Bár a Renault előbb-utóbb valószínűleg mindenképpen a lehető legjobb pilótákat próbálja majd megszerezni, rövid távon nem lesz könnyű megszabadulniuk Maldonadótól, mivel a PDVSA révén olyan jelentős összeggel járul hozzá a költségvetéshez, amiről még a francia gyár is nehezen fog lemondani. Főleg annak tekintetében, hogy az Auto Motor und Sport szerint az enstone-i csapat várhatóan legalább 200 millió euróból gazdálkodhat, de a pénz nagyrészt szponzoroktól származhat.

A lap idézte Gerard Lopezt is, aki a hírek szerint „kétszámjegyű” százaléknyi tulajdonrészt megtartott a gyári istállóban is. A luxemburgi üzletember elmondta, a 2016-os autó „egy Lotus-Mercedes lesz, Renault motorral.” Ennek oka, hogy a két erőforrás elrendezése és hűtése teljesen eltérő, és csak szeptemberben kezdték átalakítani a jövő évi modell terveit. Várhatóan jelentősen változik a motorfejlesztés menete is, több munkafolyamatot Viryből Enstone-ba szervezhetnek ki.

Még nem másztak ki a gödörből

Bár a Renault hatalomátvétele elvileg biztosítja az enstone-i csapat hosszútávú fennmaradását, az istálló menedzsmentje hétfőn kénytelen ismét bíróság elé állni, mivel tartozásaikat továbbra sem rendezték. Legnagyobb hitelezőjük a brit adóhivatal, feléjük 2,7 millió fontnyi elmaradásuk van, de Matthew Carter, a Lotus ügyvezetője reméli, hogy a fejlemények ismeretében csupán egy formális tárgyaláson kell részt vennie.

„Valószínűtlen, hogy mindenkit ki tudunk fizetni hétfőig, ezért a bírónak bemutatjuk a történteket, és egy létező papírunk is van arról, hogy az üzletet megkötöttük” – nyilatkozta Carter az Autosportnak. „Neki ezután döntést kell hoznia, de a hitelezők számára az lenne a legjobb, ha nem zárnák be a boltot pont akkor, amikor éppen eladtuk azt egy nagy autógyártónak. Remélhetőleg az egész csak egy rutineljárás lesz.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!