Társoldalunk:
Hírlevél

A McLaren zárta az élen az év utolsó F1-es tesztjét

2015.12.02. 10:20

A csapatoknak nem mondták meg, éppen milyen abroncsokat próbálgatnak, és megtiltották nekik azt is, hogy új alkatrészeket szereljenek fel az autóikra. A Pirelli szerint eredményes nap volt, de még nem mernek több bokszkiállást ígérni.

Maratoni, tizenkét órás gumiteszt alkalmából ültek autóba az idén utoljára a pilóták, köztük az aktív F1-es versenyzők képviseletében Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Max Verstappen, Carlos Sainz, Valtteri Bottas, Nico Hülkenberg, Daniel Ricciardo, Danyiil Kvjat, Marcus Ericsson és Jolyon Palmer. Az Abu-Dzabiban megrendezett tréning legfőbb célja az volt, hogy a Pirelli adatokat szerezzenek az kísérleti ultralágy gumikeverékekről, valamint az új gumiszerkezetekről, amelyektől a gyártó agresszívabb stratégiákat és több kerékcserét vár.

Az első 90 perc során a pilóták az idén már használt lágy és szuperlágy abroncsokon köröztek, majd jelzés nélküli gumikat kaptak, ezek az új ultralágy keverék különböző változatai voltak. A Pirelli nem árulta el a csapatoknak, hogy éppen milyen gumikat szerelnek fel az autókra, és azt is megtiltották nekik, hogy új alkatrészeket próbáljanak ki a nap során. Igaz, több istálló már reggel olyan autóval kezdett, amely eltért a vasárnapi futamon látottaktól.

Vandoorne érte el a legjobb időt, amely azonban csaknem 4 másodperccel elmaradt Nico Rosberg múlt szombati pole-játólForrás: © FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)/© Foto Studio Colombo

A legszorgalmasabb a Mercedes tesztpilótája, a GP2-es bemutatkozásra is készülő Pascal Wehrlein volt. A DTM történetének legfiatalabb bajnoka 107 kört tett meg az Ezüstnyíllal, de nem sokkal maradt el tőle Valtteri Bottas, valamint a köridőtáblázat élén záró Stoffel Vandoorne sem. A McLaren holland pilótája 0,353 másodpercet vert Kimi Räikkönenre, ami az idei erőviszonyok ismeretében sokat elárul a köridők jelentéktelenségéről.

Noha a Pirelli rutinos versenyzők részvételét preferálta, több istálló is fiataloknak adott lehetőséget: A Mercedes Wehrleint állította szolgálatba, a McLaren Vandoorne-t hívta be, a Sauber az idén a Lotus fejlesztő pilótai pozíciójára befizetett Adderly Fongnak szavazott bizalmat, a Force India színeiben a csapat új tesztpilótája, Alfonso Celis is bemutatkozott, a Manornál pedig szintén két újonc, Rio Haryanto és Jordan King ülhetett autóba.

Ritkán látni jelöletlen abroncsokat F1-es pályákonForrás: © FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)/© Foto Studio Colombo

„Az első néhány etap során gyorsan megszoktam az autót és a rendszereit, majd egyre jobban nyomni kezdtem, miközben folytattam a tanulást" – nyilatkozta Celis a tesztnap végén. „Mivel a mai programot a Pirelli határozta meg, csak a vezetésre kellett koncentrálnom, és arra, hogy mindenkit megismerjek. 2016 fontos év lesz számomra, mivel a csapattal fogok dolfozni, és örülök, hogy máris van bennem néhány értékes kilométer" – lelkesedett a mexikói.

„Elég régen teszteltem utoljára Forma-1-es autót, tulajdonképpen (a mai) Manorral 2012-ben" – mondta Haryanto. „Mára az autók eléggé megváltoztak, különösen a motorfejlesztések tekintetében, ezért némi időbe tellett, mire hozzászoktam az újdonságokhoz, főleg a motor menedzselése terén" – tette hozzá az indonéz pilóta. „Ahogy telt a délelőtt, folyamatosan javítani tudtam az időmön, semmilyen probléma nem merült fel, el tudtam mélyedni a programomban."

Sikeres volt, de nem tudni, mennyire

A teszt után a Pirelli elárulta, hogy az ultralágy gumi mellett új szerkezetű első- és hátsó abroncsokat is kipróbáltak az F1 történetének leghosszabb, szünet nélküli tesztnapján. Paul Hembery, a gyártó motorsport menedzsere elégedetten nyilatkozott a látottakról, de hangsúlyozta, hogy a begyűjtött adatokat még ki kell értékelniük.

„A célunk az ultralágy gumival 2016-ban a szuperlágynál is puhább abroncsok révén lehetőséget adni a csapatoknak, hogy agresszívabb versenystratégiákat válasszanak, mindenekelőtt az utcai pályákon. Azt egyelőre túl korai megmondani, hogy ez több kerékcserét eredményez-e, illetve változatosabbá válnak-e tőle a taktikák, de úgy tűnik, jó irányba haladunk" – vélte Hembery. „Arra számítunk, hogy az ultralágy gumi bizonyos versenyeken több választási lehetőséget kínál majd."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!