Vágólapra másolva!
A TAG Heuer 30 év után hagyja el a küszködő wokingi istállót, de a csapat szerint minden rendben, mert az óragyár anyavállalata továbbra is a partnerük marad egy másik márkával.

Újabb érvágást kénytelen elszenvedni a sporteredmények után az üzleti szempontok tekintetében is egyre gyengébben teljesítő McLaren. A wokingi istálló az elmúlt években hátrébb csúszott az F1-es csapatok ranglétráján, és a szponzoraik is sorra hagyják el őket. Úgy hírlik, hamarosan egyik kiemelt partnerük, a Johnnie Walker is búcsúzhat az istállótól, az pedig már biztos, hogy a TAG Heuer óragyár harminc év után szakít velük, és a Red Bull szponzoraként marad az F1-ben.

„Fiatalos, dinamikus, célratörő márka, tökéletesen illeszkedik a TAG Heuer stratégiájához” – nyilatkozta a Red Bullról a gyártó ügyvezetője, Jean-Claude Biver a L’Hebdo című lapnak. A McLaren szóvivője megerősítette a szakítást, de rámutatott, hogy az együttműködés „harminc évig tartott, ezalatt közösen óriási sikereket értünk el. Ezért hálásak vagyunk, amikor bejelentjük a végét, hiszen mindkét fél elégedett volt a közösen elvégzett munkával.”

Az idén már nagyon keresni kell a cég logóját Forrás: McLaren

Bár a szóvivő hozzátette, hogy a TAG Heuer anyacége, a párizsi LVMH a Chandon márkával továbbra is a szponzori körben marad, az óragyártó elvesztése szimbolikus jelentőségű is, mivel a tavaly távozó Hugo Bosshoz hasonlóan még a McLaren-Honda dicsőséges korszakában csatlakoztak a wokingi istállóhoz. Az átigazolás tényét a Red Bull egyelőre nem erősítette meg, de a bejelentés újabb erős érv a Red Bull F1 iránti hosszú távú elkötelezettsége mellett.

A Red Bull Racing kapcsán a Telegraph arról számolt be, hogy 2014-ben rekordösszeget, 203,6 millió fontot (körülbelül 90,4 milliárd forint) költöttek a világbajnok Mercedes üldözésére. A tavalyi költségvetésük 7,3 millió fonttal haladta meg a bajnoki címeket eredményező 2013-as büdzsét, a növekedést elsősorban az új hajtáslánc bevezetésével indokolták. A legtöbb pénzt, 80,8 millió fontot fejlesztésre költötték, 694 alkalmazottjuk pedig összesen 62,9 millió fontot keresett.

Lekésték a Honda motort

Bár a Red Bullnak továbbra sincs motorszállítója a 2016-os szezonra, egyre valószínűbb, hogy márkajelzés nélküli Renault erőforrásokat használnak majd jövőre. Ezt támasztja alá, hogy Jaszuhisza Arai a Honda részéről megerősítette, a japán gyártó sem tudja ellátni a brit istállót. „Szerintem túl késő van már hozzá” – mondta Arai. „Ha most azonnal ajánlatot kapnánk tőlük, akkor is késő lenne. Mindig a McLaren-Hondára koncentráltunk, ez a gyári csapatunk, és ez nem változik.”

A Honda a soron következő versenyen, az Abu-Dzabi Nagydíjon éri el F1-es visszatérése évfordulóját, és bár Arai is elismeri, hogy messze vannak még a középmezőnytől is, azt mondta„meg akarunk bizonyosodni arról, mennyit fejlődtünk egy év alatt. A csapat már tudja, melyek az erősségeink és gyengeségeink, úgyhogy javítani akarunk a gyenge pontjainkon, hogy utolérjük a többieket. Ezáltal talán erősebbek és versenyképesebbek lehetünk. A koncepciónk ugyanaz, amit már megosztottunk, megtárgyaltunk és megerősítettünk.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!