Vágólapra másolva!
Az olaszok elnöke nem zárkózik el a jövőbeni együttműködéstől, de teljes hajtásláncokat nem, csak bizonyos szolgáltatásokat ajánlanának fel a riválisuknak.

Noha a Ferrari korábban úgy döntött, jövőre nem szállítanak motort az új partnert kereső Red Bullnak, Sergio Marchionne mégsem zárja ki, valamilyen formában együttműködjenek az osztrákokkal. A Ferrari elnöke kitart amellett, hogy az egyik legnagyobb riválisuknak nem adnák oda ugyanazokat a motorokat, amelyeket a gyári autóikban is használnak, viszont bizonyos szolgáltatásokat szívesen felajánlanának nekik.

Marchionne egyfajta technikai együttműködést vázolt fel, melynek keretein belül a Ferrari segítene a Red Bullnak abban, hogy a közös alapokból kiindulva maguk fejlesszék tovább az erőforrást. „Még mindig fennáll a lehetősége, hogy együttműködjünk a Red Bull-lal a hajtásláncok fejlesztésében" – mondta az elnök. „De nem úgy, hogy a Ferrari ugyanolyan motorokkal látja el a Red Bullt, mint amilyeneket mi használunk a versenyeken."

„Arra viszont hajlandóak vagyunk, hogy műszaki és gyártási szolgáltatásokat ajánljuk fel, amennyiben a Red Bull egy külön projekt keretében fejleszti a saját motorját" – magyarázhatja. „Ugyanolyan hajtásláncokat viszont nem használhatnak, mint a Ferrari."

Mégis létrejöhet az együttműködés a Ferrari és a Red Bull között Forrás: AFP

Marchionne elmondta, az ötletet már a Red Bull tulajdonosának, Dietrich Mateschitznek és a tanácsadó Helmut Markónak is felvetette. Az együttműködést más csapatoknak is felajánlanák, hiszen az olasz szerint ez a Ferrari hosszú távú érdekeit is szolgálná. „Nem az az álmom, hogy legyőzzük a Mercedest, hanem hogy a lehető legtöbbet kihozzuk a Ferrariból" – jelentette ki. „Másokkal is megosztanánk néhány alapvető alkotóelemet, amelyekből a DNS-ünk felépül, felesleges rivalizálást azonban butaság lenne indítanunk."

A Ferrarit az utóbbi hetekben rengetegen kritizálták, amiért a vétójogukat kihasználva megakadályozták, hogy korlátozzák a csapatoknak szállított motorok árát. Marchionne azonban kitart amellett, hogy a gyártóknak szükségük van az ügyfélcsapatoktól származó összegekre.

„A gazdasági szempontoknak teljesen ellentmondó, ráadásul erkölcstelen elvárás lenne, hogy magunkra vegyük az ügyfélcsapatok ellátásából származó terheket" – mondta Marchionne, aki nem érti az FIA elnökének álláspontját. „Meglep, hogy Jean Todt a sokévnyi tapasztalata ellenére nem veszi észre, hogy az ilyen összetett hajtásláncok fejlesztése mekkora kiadásokat jelent a gyártók számára."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!